הרמטכ"ל רב -אלוף אביב כוכבי חותם את שני ימי העבודה הראשונים של ביקורו בן ששת הימים בארה"ב. עד כה, קיים כוכבי שורת פגישות מקצועיות בפנטגון והשתתף בטקס בבית העלמין הצבאי בארלינגטון, במהלכו הניח זר באנדרטת החייל האלמוני. 

הרמטכ"ל התקבל במשמר כבוד בפנטגון על ידי יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מארק א. מילי, ולאחר מכן נפגש עם מזכיר ההגנה האמריקאי, מר לויד אוסטין. הפגישות כללו פאנל מקצועי בראשות יו"ר המטות המשולבים ובכירים נוספים בצה״ל ובצבא ארה״ב, בנוסף לשורת סקירות מודיעיניות ומבצעיות.

בפגישות נדונו סוגיות הנוגעות לאתגרים המשותפים של צבאות ארה״ב וישראל, בראשן איום הגרעין האיראני והתבססותה של איראן ברחבי המזרח התיכון. 

כוכבי הציג את הכשלים בהסכם הגרעין הנוכחי אשר מאפשרים לאיראן להתקדם בשנים הבאות באופן משמעותי בהיקף הצנטריפוגות ואיכותן, בכמות החומר המועשר ובאיכותו. הרמטכ"ל הדגיש את היעדר הפיקוח על תחום פיתוח הנשק הגרעיני. עוד אמר כוכבי כי יש לעשות הכל על מנת למנוע מאיראן להגיע ליכולות גרעיניות צבאיות. 

הרמטכ''ל אביב כוכבי במהלך ביקורו בארצות הברית  (צילום: ארכיון דו''צ)
הרמטכ''ל אביב כוכבי במהלך ביקורו בארצות הברית (צילום: ארכיון דו''צ)

כמו כן, נדונו בפגישה סוגיות ביחס להתעצמות חיזבאללה במערכות נשק וטילים מדויקים והאתגרים והמענה בזירה הפלסטינית, בדגש על רצועת עזה. בנוסף, הציג הרמטכ"ל למארחיו את עיקרי העשייה המבצעית, שיטות הפעולה הייחודיות וההישגים המבצעיים במבצע ״שומר החומות״

בתום הפגישות אמר הרמטכ"ל כוכבי: ״הברית האסטרטגית והצבאית עם ארצות הברית מהווה נדבך משמעותי ביותר בביטחון הלאומי של מדינת ישראל". בהמשך דבריו התייחס כוכבי לשיתוף הפעולה הצבאי בין המדינות ואמר: "שיתוף הפעולה בין הצבאות הוא מכפיל כוח ואינטרס הדדי שהולך ומתחזק בשנים האחרונות, נמשיך לפעול יחד מול איומים משותפים במזרח התיכון״.