ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, סיים את שני ימי העבודה הראשונים במסגרת ביקורו בארצות הברית. הרמטכ"ל קיים שורת פגישות בפנטגון ואף השתתף בטקס בבית העלמין הצבאי בארלינגטון. 

הרמטכ"ל התקבל בפנטגון על ידי יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי, ולאחר מכן נפגש עם מזכיר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין. הפגישות כללו פאנל מקצועי בראשות יו"ר המטות המשולבים ובכירים נוספים בצה״ל ובצבא ארצות הברית, בנוסף לשורת סקירות מודיעיניות ומבצעיות.

בפגישות נדונו סוגיות הנוגעות לאתגרים המשותפים של צבאות ארצות הברית וישראל, ובראשם איום הגרעין האיראני והתבססות האיראנים ברחבי המזרח התיכון. 

בעניין הגרעין, הרמטכ"ל הציג את הכשלים בהסכם הנוכחי אשר מאפשרים, לדבריו, לאיראן להתקדם באופן משמעותי בהיקף הצנטריפוגות ואיכותן ובכמות החומר המועשר ובאיכותו. הוא הדגיש את היעדר הפיקוח על תחום פיתוח הנשק הגרעיני ועמד על הסכנה הטמונה בחזרה להסכם המקורי.

כמו כן, בפגישה נידונו גם סוגיית התעצמות חיזבאללה במערכות נשק וטילים והאתגרים בזירה הפלסטינית, בדגש על רצועת עזה. בנוסף, הציג הרמטכ"ל את עיקרי העשייה המבצעית, שיטות הפעולה וההישגי מבצע "שומר החומות". 

בתום הפגישות אמר הרמטכ"ל: "הברית האסטרטגית והצבאית עם ארצות הברית מהווה נדבך משמעותי ביותר בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. שיתוף הפעולה בין הצבאות הוא מכפיל כוח ואינטרס הדדי שהולך ומתחזק בשנים האחרונות, נמשיך לפעול יחד מול איומים משותפים במזרח התיכון".