בפעם הראשונה בממשלת בנט-לפיד: כוחות משמר הגבול (מג"ב) והמנהל האזרחי ביצעו הבוקר (רביעי) פינוי במאחז "עוז ציון". במהלך הפעילות פונו חמישה מבנים, ועוכבו ונעצרו שבעה חשודים בגין תקיפה והפרעה לכוחות. לא דווח על נפגעים במקום, והכוחות נערכים ליציאה מאזור המאחז.

פינוי המאחז ''עוז ציון'' (צילום: דוברות המשטרה)
פינוי המאחז ''עוז ציון'' (צילום: דוברות המשטרה)

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה: "‏לצערי כפי שחששנו כבר בימיה הראשונים של הממשלה מתחיל הרס ההתיישבות. היהודית כמובן. הבנייה הערבית משתוללת בנגב, בגליל וביהודה ושומרון ובנט ושקד בוחרים להרוס ליהודים. אל דאגה, אנחנו נמשיך בעזרת השם לבנות ולהאחז בארץ. נמשיך את הדרך והערכים שאותם הם בחרו לעזוב".

חבר הכנסת איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) הוסיף: "שוב אנו עדים להתנהלות מבזה שבה דם יהודי נבדל מדם של בדואים לרעה. בעוד בדרום הארץ לא מטפלים בעבירות בנייה ובפינוי מאחזים של מתיישבים בדואים המדינה בסיוע המשטרה לא בוחלת באמצעים ומטפלת ביד נוקשה והורסת מאחזים של מתיישבים יהודים צעירים שנלחמים על שטחה של מדינת ישראל".

"אם מבצעים אכיפה, היא חייבת להיות שוויונית. הפסקת האכיפה בעבירות הבנייה משמעה הפסקה בכל הארץ ולא באזורים מסוימים. זו תנועת עניות למקבלי ההחלטות", הדגיש.