ראש הממשלה נפתלי בנט נשא דברים בטקס מסדר כנפיים בבסיס חיל האוויר בחצרים. במהלך נאומו התייחס בנט לאיום האיראני: "לא נאפשר איום קיומי על מדינת ישראל".

"השנים עוברות ואויבנו משתנים ומתפתחים. אמנם רמת התחכום והנחישות שלהם עלתה אבל אויבנו כבר יודעים, לא מהצהרות אלא ממעשים, שאנחנו נחושים פי כמה, מתוחכמים פי כמה ולא מהססים לפעול כשצריך בעבר וגם היום", הוסיף. 

בהמשך דבריו התייחס בנט למשטר באיראן ואמר כי "היינו מעדיפים אם העולם היה מבין שמשטר אלים ופנאטי כזה, שבחר כנשיא את 'התליין מטהרן', שמוכן להרעיב את עמו שלו לאורך שנים, כדי להגיע לתכנית גרעין צבאית – הוא משטר שאסור לעשות איתו עסקים'

"לצערנו, זה לא המצב. אנחנו נמשיך להתייעץ עם ידידינו, לשכנע, לדבר, לחלוק מידע ותובנות מתוך כבוד הדדי עמוק. אבל, בסופו של דבר, את האחריות לגורלנו נשמור בידינו, ולא בידי אף אחד אחר. ננהג באחריות ובכובד ראש, ונשמור על הפיקדון העצום שהונח בידינו", סיכם בנט. 

כזכור, אתמול דווח כי מטוסים לא מאוישים פגעו במפעל לייצור להבי האלומיניום שמסתובבים בצנטריפוגות באיראן. בתוך כך, לא פורסמה מידת הנזק שנגרמה למתקן שממוקם בעיר קאראז' ממערב לטהרן.

מדובר בחבלה שלישית בשרשרת הייצור של תוכנית הגרעין האיראנית. לצד זאת, האיראנים אינם מאשימים את ישראל, אבל אם היא אכן עומדת מאחורי התקיפה אז זוהי התקיפה הראשונה עליה מורה ראש הממשלה, נפתלי בנט.