השבוע דווח בתקשורת הזרה כי מטוסים לא מאוישים שטסו בשמי איראן פגעו במפעל לייצור להבי אלומיניום שמסתובבים בצנטריפוגות. עם זאת, לא פורסמה מידת הנזק שנגרמה למתקן שממוקם בעיר קאראז' ממערב לטהרן, שהפך לפגיעה השלישית בשרשרת הייצור של תוכנית הגרעין האיראנית. 

הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') הביא הבוקר (שישי), בתוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103FM, פרטים נוספים על התקיפה המסתורית. "ישראל לא יכולה להרשות את עצמה גם במציאות החדשה את ההאצה של האיראנים של כל המערכות שלהם בדרך לפצצה גרעינית. האיראנים לא האשימו את ישראל בתקיפה, אך ראינו מתקפה מאוד ייחודית על מתקן הצנטריפוגות", אמר יחזקאלי. 

"כנראה שהיו עוד דברים שהיו בסיפור שאנחנו לא יודעים", הוסיף יחזקאלי, "כמו חומר נפץ שהיה מוטמן עוד קודם במקום עצמו. רחפן חייב להתרומם מתוך איראן, לא מתוך למדינה", אמר. 

פרשן חדשות 13 העריך כי מימדי הפגיעה מראים שככל הנראה התקיפה המסתורית כללה גם פעילות קרקעית: "כנראה שהייתה פעילות על הקרקע. אנחנו לא יודעים מה תוצאות הפעולה כי האיראנים מסתירים, משקירם, אמרו בהתחלה שזה מפעל לחיסוני קורונה, אח"כ אמרו שלא היה נזק. אנחנו יודעים שהיה שם יעד רציני שקשור לתוכנית הגרעין".

בהמשך, נשאל יחזקאלי מדוע האיראנים אינם הגיבו עד כה על התקיפות האחרונות במתקני הגרעין שלה, שיוחסו על פי פרסומים זרים לישראל. "תכנס לראש האיראני. אתה בווינה מנהל מו"מ עם המעצמות עומד לחזור להסכם רע יותר מ-2015". 

יחזקאלי אמר כי ההסכם הנרקם כעת בין המעצמות לרפובליקה האיסלאמית הוא הרבה יותר גרוע עבורן וטוב יותר לאיראנים. לכן, הסביר הפרשן לענייני ערבים כי אין לאף גורם בממשל בטהרן עניין לחמם את הגזרה בעת הזו: "המעצמות וארה"ב עומדות לחזור להסכם רע מאוד מבחינת העולם וטוב מאוד מבחינת איראן ולכן לא תעשה עכשיו בלגאן ומה יכולותיה של איראן להגיב בישראל? יתקפו את המתקן בדימונה? הם לא יכולים". 

פרשן חדשות 13 הוסיף כי הדבר היחיד שעלולה איראין לעשות לישראל הוא לתת אור ירוק לארגון הטרור חיזבאללה לחמם מעט את הגזרה הצפונית: "מקסימום יכולים לתת לחזבאללה להתגרות וזה יוביל להתחממות ולכן עדיף להם לשתוק. איראן נכנסה למלכוד. ברגע שיהיה הסכם ביד, שאלה גדולה". 

לבסוף סיכם: "לדעתי לישראל לא תהיה ברירה אלא להמשיך במתקפות לסיכול ושיבוש תוכנית הגרעין האיראנית כי בסופו של דבר יש כאן אקסיומה, ישראל לא יכולה להשלים עם נשק גרעיני ואיראן משטה בעולם למרות ההסכם, ישראל יודעת את זה ולכן תילחם בזה עד הסוף".