בכיר קהיליית המודיעין ומייסד יחידות המ"מ, אל"מ (מיל) יוסי לנגוצקי, יחד עם לוחם המוסד הוותיק ג'וני ארנון, פנו אתמול ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה לחקור רשמית את "מסירת המידע הסודי ביותר", לדבריהם, של ראש המוסד היוצא, יוסי כהן, בראיון שהעניק לאילנה דיין ב"עובדה".

כזכור, בשבוע שעבר נחשף במעריב כי לנגוצקי, אל"ם במילואים ומבכירי מערך המודיעין של צה"ל בכל הזמנים, שוקל להגיש תלונה במשטרה או לנקוט הליכים אחרים נגד כהן, בעקבות הראיון שנתן האחרון לתוכניתה של אילנה דיין.

"אני בודק עכשיו אפשרות להניע הליך פלילי נגד יוסי כהן", אמר אז לנגוצקי ל"מעריב". שאלתי אותו במה מדובר. תלונה במשטרה? הגשת תביעה אזרחית? דרישה לחקירה של המוסד או מערך המודיעין? "אני מתייעץ עם עורכי דין, לדעתי אפשר להגיש כאן תלונה, אפילו פלילית", אמר לנגוצקי. "כהן עשה דברים חמורים ואמר דברים חמורים מאוד בראיון, אסור לעבור על זה לסדר היום".

יוסי לנגוצקי  (צילום: אלוני מור)
יוסי לנגוצקי (צילום: אלוני מור)

"אני אומר לך בביטחון מלא, כהן עשה בראיון הזה עבירות ביטחוניות חמורות ביותר שאין עליהן סליחה ומחילה. אם מישהו מאנשיו היה עושה את זה, הוא היה מזמן בבית הסוהר". אתה מגזים, אמרתי לו, תן דוגמאות. "אני לא יכול לתת דוגמאות בלי להסגיר את הפרטים והסודות. מי שיודע, יודע. לי אין כוונה לעשות עבירות של ביטחון שדה. הוא עשה מספיק", הוסיף.