צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים בערוץ 13, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל ורועי עידן ב-103FM, וניתח את מתווה פינוי המאחז אביתר: "יש משפט בערבית שאומר המערכת שלהם תגמור אותם לבד".

"בעצם אתה לא צריך להניע כלום, משל הבג"צים, הנהירה של עו"ד לכפרים ערביים לשכנע אותם להשתמש במערכת המשפט הישראלית ובבתי המפשט בכלל כי בעצם הקרב הוא על צדק וכשיש פסיקה של בית משפט מן דהוא בצדקתו של איזה פלאח ערבי שתבע את הזכות שלו על הקרקע והוא מנצח מבחינתו זה לא ניצחון משפטי, זה צדק, הוא מוכיח שהוא צודק", הוסיף.

הוא המשיך לבקר את מערכת המשפט הישראלית, ואמר כי היא "נראית ככזאת שמשרתת את הצדק הפלסטיני כשהיא מצדיקה אותם וכשהיא לא היא טועה ויום אחד היא תגיע למצב שהיא תצדיק אותם בכל העניינים. הם רואים את ההתנהגות שלנו שהיא בעצם חלק מהמערכה אליה הם מתאימים את עצמם בכל שלבי המאבק".

"אגב, זה לגיטימי, אנחנו בשלטון דמוקרטי אבל תמיד תשאל מה הווקטור והראשון שמקרין על הכול זה ג'יהאד, מי שעכשיו נוסע לגרמניה בתור פליט סורי ויושב מעשן נרגילה, כל פעולה שלו כלפי זר כופר ואחר ייחשב לג'יהאד", ציין.

בנושא אחר, התייחס להסדרה מול חמאס ולכסף שממשיך לעבור אל ארגון הטרור: "הדבר החשוב הוא ישראל אמרה? שלא תיכנס כל סחורה חוץ מדברים הומניטריים לרצועת עזה עד שיוחזרו הבנים. היה בלונים, מדהים כמה המערב רואה את מה שהוא רוצה לראות. אני רואה אחרי שומר החומות שני דברים – בלונים שבוע אחרי, אם אמרת שהבלון הראשון אחרי שומר החומות תהיה מהפכה - לא עשית, וגם בדבר השני".

בסוף דבריו, הזכיר יחזקאלי את המצרים כגורם במגעי ההסדרה, ואמר כי הם "משנים לאט־לאט את היחס לחמאס, זה לא טוב לישראל, כי יש להם את האינטרסים שלהם .ישראל צריכה לנצל את זה בכמה נקודות. ההסדרה ברצועת עזה צריכה לבוא לידי החלטה של חמאס האם הוא ממשיך כישות ג'יהאדית או שהוא משנה כיוון. הסדרה עם חמאס תהיה תמיד לטווח ביניים כי הם לא גמרו את עניין ההתחמשות. ישראל לא מתעקשת וזו הסיבה שלא נגיע לדברים ארוכי טווח כי אין פה בעצם משילות או הרתעה".