אמיר עופר היה הלוחם הראשון של סיירת מטכ"ל שפרץ לטרמינל בנמל התעופה באנטבה ביולי 1976, במבצע חילוץ בני הערובה שנחטפו לשם. הבוקר (חמישי) הוא סיפר לבן כספית וינון מגל ב-103FM על הרגעים הראשונים של הפריצה, נפילתו של יוני נתניהו ז"ל וגם האם הוא חושב שהיום הממשלה היתה מחליטה לצאת לכזה מבצע.

45 שנה חלפו מאז הפשיטה הצבאית שביצע צה"ל לישראל באוגנדה בשנת 1976 כדי להציל 105 נוסעים שנחטפו על ידי טרוריסטים במהלך טיסתם מישראל לצרפת, שמאוחר יותר זכתה לשם 'מבצע יונתן' על שמו של יוני נתניהו ז"ל שנפל בפעולה הצבאית. 

על הרגעים המוצחים בדרך לאוגנדה סיפר עופר: "מצאתי את עצמי שם בפנים, הייתי בן 22. במהלך הטיסה היה הרבה זמן להיות לחוץ ולפחד, כשמתחילים להסתער כבר לא מפחדים. זה היה אולם גדול, כולו קיר זכוכית, והיה אפשר לראות מבחוץ את מה שקורה מבפנים".

על הרגע בו מפקד הסיירת יוני נתניהו נורה למוות, אמר כי "ראיתי את הזכוכית נשברת, ואדם שיורה בלי דרך הזכוכית, ולפני זה ראיתי את יוני נתניהו נופל, הוא נפל מספר שניות לפני שפתחתי באש. אם תהיה הסתברות סבירה לביצוע מבצע כמו באנטבה, אני מניח שכן יבצעו".

לאחר מכן התייחס עופר לטענות נגד יוני נתניהו ז"ל ואמר ש"הוא פעל למופת במבצע מכל ההיבטים האפשריים, גם בהכנה שלנו למבצע וגם בניהולו מהרגע שיצאנו מהמטוס ועד שהוא נהרג. הוא תפקד מצוין וקיבל את ההחלטות הנכונות".