ראש הממשלה נפתלי בנט והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי נשאו היום (חמישי) דברים בטקס סיום קורס קצינים בבית הספר לקצינים בה"ד 1, בהם התייחסו למוכנות צה"ל לאפשרות של תמרון צבאי וספדו למפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ שרון אסמן ז"ל, שהלך לעולמו הבוקר.

בנט אמר בפתח דבריו: "קצינות וקציני היבשה החדשים של צה"ל, אתם אלו שתובילו את התמרון הבא בעת שנידרש לו, אתם אלו שתממשו את עקרונות הקטלניות והאפקטיביות העומדים בבסיס התוכנית הרב-שנתית 'תנופה', אתם שתבטיחו כי ידו של צה"ל תהא על העליונה גם במבחנו הבא".

ראש הממשלה הוסיף: "בעוד כשבועיים ימלאו 15 שנים לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. הייתה זאת הפעם האחרונה בה מימש צה"ל תמרון קרקעי רחב היקף. הייתי שם, כמפקד כח חי"ר במילואים, בעומק השטח. ראיתי איך נראית מערכה כאשר המוכנות אליה לוקה בחסר, והיעדים לוטים בערפל. צה"ל נמצא היום במקום אחר לגמרי. לוחמינו נחושים יותר, מקצועיים יותר, מצוידים יותר. אם וכאשר נידרש להפעיל את עוצמתנו – נהיה גם קטלניים יותר".

"כשם שאיננו ששים אלי קרב, כך איננו ששים אלי תמרון. אך אם נחשוב כי יעדי המערכה מחייבים תמרון, לא נהסס לממשו. והוא יהיה מסיבי ונמרץ. ואז, נישא עיניים אליכם, קציני היבשה. אתם אלו שתובילו את התמרון. מסירותכם, נכונותכם, ועוז רוחכם – יובילו לניצחון", סיכם בנט.

הרמטכ"ל כוכבי ציין בדבריו כי "צה"ל ומדינת ישראל מתמודדים בו זמנית עם שש זירות ובשישה מימדים. דוגמא לריבוי הזירות ראינו אפילו תוך כדי מבצע "שומר החומות"; לצד עוצמת התקיפות ברצועת עזה התמודדנו עם אירועים רבים באיו"ש, ירי רקטות מזירות נוספות בצפון, ואפילו עם שיגור כטב"ם איראני שפעם נוספת סוכל".

כוכבי הוסיף: "ידע כל מי שמנסה לפגוע במדינת ישראל - אין פעילות אויב התקפית, מקרוב או מרחוק, שלא תיענה בתגובה משמעותית, גלויה או חסויה. כך נהגנו בעבר, וכך ננהג בעתיד".

הרמטכ''ל, רב אלוף אביב כוכבי (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל, רב אלוף אביב כוכבי (צילום: דובר צה''ל)

במהלך דבריהם, ספדו בנט וכוכבי למפקד חטיבת הנח"ל אל"מ שרון אסמן ז"ל, שהתמוטט ומת הבוקר במהלך אימון כושר בבסיס צה"ל. ראש הממשלה שלח תנחומים למשפחה בשם אזרחי ישראל והוסיף: "שרון היה לוחם, מפקד וקצין משכמו ומעלה. הוא הקדיש את חייו לשמירה על ביטחון ישראל. הוא פיקד, בין השאר, על גדוד נח"ל במבצע צוק איתן, נפצע וחזר ביום פציעתו לפקד על הגדוד במלחמה. עליו נאמר: ׳ממני תראו וכן תעשו׳. ליבנו עם משפחת אסמן היקרה".

הרמטכ"ל כוכבי הוסיף: "מפקדים מצטיינים מעלים את רף הדרישות כל הזמן ומותחים את מעטפת הביצועים עוד ועוד: הם מגיעים טוב מאוד ומיד מסמנים את המצוין, וכשמגיעים למצוין הם שואפים למעולה. כזה היה אלוף-משנה שרון אסמן זכרונו לברכה, שרק לפני שלושה ימים מונה לתפקיד מפקד חטיבת הנח"ל והבוקר התבשרנו בצער רב על מותו בטרם עת. שרון היה מפקד לוחם מהמעלה הראשונה שהצטיין לאורך כל תפקידיו, אנו כואבים את לכתו ושולחים מכאן תנחומים לבני המשפחה".