הפרשן לענייני ערבים של "חדשות 13", צבי יחזקאלי שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס לתקיפת צה"ל בתגובה לשיגור בלוני התבערה לעבר עוטף עזה אתמול, לאחר הפוגה של כשבועיים. "חמאס כרגע מבין שזאת הדרך שלו לפורר את ההרתעה שישראל השיגה אחרי מבצע 'שומר החומות'. הוא בא לבדוק את המילה של ישראל - 'עוד בלון, עפיפון או טיל אחד, ותראו מה יקרה לכם'. אני לא אתפלא, ואתה מכיר את הדינמיקה של רצועת עזה, שהבלון הופך לטיל ביום מן הימים". 

"ישראל וחמאס בשיחות בקהיר, אומרים שזה אפילו באותו מלון, והמתווכים רצים מחדר לחדר כדי להשיג הסדרה. אבל בוא לא נשכח שאחרי 'שומר החומות' ישראל שמה תנאי שלא תיכנס סחורה לעזה עד שלא יושבו גופות החיילים. חמאס אמר 'איך אתם עושים את זה?' ולאט לאט חמאס מפורר גם את זה, כי ישראל חייבת כבר להכניס חלק מהסחורות", הוסיף.



יחזקאלי ציין כי "התקיפה עכשיו היא מידתית, לא תקיפה שהעזתים לא ציפו לה. זאת בעצם תגובה מהספר ועולם כמנהגו נוהג. ישראל לא שינתה את ההתנהגות בעזה, דהיינו – פיחות זוחל בהרתעה הישראלית".

בהמשך העריך מה הסיכוי לכך שהסלמה נוספת בדרך, ואמר: "כל פעם שאתה לא עומד במילה שלך ולא עוצר מגמה – אתה בדרך לסבב נוסף. ההיסטוריה מלמדת שמאז שישראל יצאה מהרצועה ב-2005 היו לנו 4-5 סבבים, וכל פעם שיצאנו מסבב היינו לפני הסבב הבא. יש עכשיו גיוס עצום של גדודי עז א דין אל קסאם ברצועת עזה. יחיא סינוואר עם ראש בקיר ממשיך לסיבוב הבא, להתעצמות, למאגר ולבניין הכוח, לבניין עזה תחתית ולשיקום המטרו. הם לא רוצים לשנות כיוון".

"מסיימים מבצע, יש הרתעה ואז מגיע הבלון ואומרים 'בשביל בלון נחזיר את כולם למקלטים?' ואז לא מבינים שאנחנו מורתעים על ידי הבלונים הללו, שמרסקים את מעט ההרתעה שיש, ובסוף נגיע גם לעימות הבא ברצועת עזה. המסקנה תהיה שלא יהיה מנוס להפיל את שלטון חמאס ביום מן הימים. כי ישראל כרגע משמרת את שלטון חמאס, כשתפיל אותו היא תוכל לשנות משהו ברצועת עזה", אמר יחזקאלי.