מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הערב (שבת) עמדת שיגור רקטות ואתר לייצור אמל"ח של חמאס, זאת בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד המשך נסיונות הטרור מרצועת עזה".

תקיפת צה''ל ברצועה (צילום: דובר צה''ל)
תקיפת צה''ל ברצועה (צילום: דובר צה''ל)

מוקדם יותר היום, צוותי כבאות והצלה פעלו יחד עם צוותי רשות הטבע והגנים לכיבוי שריפת קוצים שפרצה בתחום מועצה אזורית אשכול. חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי השריפה נגרמה מבלון תבערה ששוגר לעבר העוטף מרצועת עזה. 

מדובר בשריפה השנייה שפורצת בעוטף ביממה האחרונה. אמש פעל צוות כיבוי והצלה יחד עם צוות קק"ל ורט"ג בשריפת קוצים שפרצה בתחום המועצה האזורית אשכול. גם כאן, נקבע כי השריפה נגרמה מבלון תבערה.

זאת לאחר, שמטוסי קרב של צה"ל תקפו בלילה, בין חמישי לשישי, אתר ייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. הרכיבים שנתקפו שימשו את חמאס למחקר ופיתוח נשק. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל יגיב בתקיפות כנגד נסיונות טרור מרצועת עזה".

כזכור, ביום חמישי פרצו ארבע שריפות נוספות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה. השריפות פרצו במספר מוקדים בתחום המועצה אזורית אשכול וצוותי הכיבוי וקק"ל השיגו שליטה מלאה, כאשר רוב השריפות היו קטנות ולא היוו סכנה.