מפקד חטיבת הנח"ל אלוף משנה שרון אסמן, שנפטר בשבוע שעבר בפתאומיות בעת אימון כושר - שלושה ימים בלבד לאחר שהחל לפקד על החטיבה - הובא היום (ראשון) למנוחות. מאות הגיעו לחלקה הצבאית בבית העלמין בקריית שאול בתל אביב כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה, בין המלווים הרבים, גם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים במטה הכללי. בני המשפחה יישבו שבעה בביתו של שרון ואשתו בתל אביב.

הרמטכ"ל ספד לאסמן ז"ל: "שרון היה קצין מקצועי ויסודי, קר רוח ושקול. קצין וג'נטלמן. שרון גילם את הגדרת הקצין בכל דרכו ומעידים עליו פעולותיו, קצינים כמוהו הם הקצינים שאנו צריכים ואנו רוצים. אנחנו צריכים קצינים כמוהו אנושיים, בעלי ראייה רחבה. מנהיג מוביל בכח אישיותו ומעשיו. מתוך ביטחון ביכולותיו מיניתי אותו למפקד החטיבה בה הוא גדל. כשנחשפה דמותך, היא נגעה בכולם". 

בהמשך, פנה כוכבי פנה למשפחתו של שרון ואמר: "הייתה לכם זכות לגדל ילד נפלא ולחיות עם אבא ובעל נפלא. הוא גילם את דמות הקצין".

הרמטכ''ל אביב כוכבי בהלוויתו של אל''מ שרון אסמן ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)
הרמטכ''ל אביב כוכבי בהלוויתו של אל''מ שרון אסמן ז''ל (צילום: אבשלום ששוני)


אלמנתו של אסמן ז"ל, שרון ספדה לו: "תודה על שנים נהדרות של אהבה וחברות, תודה על שתי בנות נפלאות, תודה על השיחות והתמיכה. תמיד היית לצידי, נתת לי דרור וסייעת לי לפתח את הקריירה. פיזית אמנם לא היית הרבה בבית, אבל היית איתנו תמיד בכל החלטה. היית שילוב נדיר של איש רוח ולוחם. אוהבת אותך הכי בעולם ואיתך תמיד". 

אחותו של שרון ז"ל, רחלי ספדה לו, ואמרה: "אחי האהוב. היית לב טהור, שלו וטוב מידי להיות בן אנוש. כל כך גאים בך, על כל מה שעשית למדינה, למשפחה. תמיד היית אוהב ודואג לכולנו. לפני שהפכת להיות מנהיג צבאי דגול היית מוזיקאי מוצלח שרצית להתגייס לתזמורת צה"ל. נותר לי רק לחלום לפגוש אותך. המוטו שלך תמיד יהיה איתנו".

הלוויתו של אלוף משנה שרון אסמן (צילום: אבשלום ששוני)
הלוויתו של אלוף משנה שרון אסמן (צילום: אבשלום ששוני)


אביו, פסח קרא עליו קדיש וספד לו: "כדי לספר מי זה שרון אני צריך להתחיל מאבא שלי. הוא היה אדם מאמין מאוד בליטא. הילד שלי גדל על ערכי היהדות, עשייה ישירה ומכבדת בנחישות. אני אדבר על שרון האדם - בן אדם אמיתי. יד הגורל חיברה את שרון עם ירושלים כשפיקד על חטיבת בנימין. מותו של שרון ובעיקר חייו סימן לעם ישראל - עלינו להיות כאן ביחד, שלא נתאחד רק במלחמות, שנהיה מאוחדים כמו ששרון היה רוצה בכל יום. שרון, תמיד נתת לי את הכח ועזרת לי כשהיו לי בעיות רפואיות, נהיה חזקים בשבילך כמו שהיית חזק בשבילנו". 

מפקד הנח"ל, אל"מ ישראל שומר ספד לאסמן ז"ל ואמר: "לא עבר שבוע מאז קיבלת את הפיקוד על הנח"ל, ציינת שהתפקיד היה משאלת חייך. עכשיו, אנחנו מתחייבים לחבק את משפחתך. אנחנו עומדים כאן כואבים ואוהבים. תמיד הובלת את לוחמיך במבצעים מיוחדים, תמיד מלפנים, פעלת בשקט ובצניעות. בצוק איתן נפצעת עם שניים ממפקדי הפלוגות ושבת לפקד בשטח. רצית להגשים את שאיפותך ולהצעיד קדימה את הנח"ל, אבל שעון חייך נעצר. דרך חייך סמלה נחישות ומקצועיות, את הערכים של דמות מפקד. אני מבטיח לך שהדרך שלך תימשך, החיילים והמפקדים יגשימו את מה שרצית ליישם. אני מבכה את לכתך ומצדיע לך בדרכך האחרונה".

הלוויה של אלוף משנה שרון אסמן (צילום: דובר צה''ל)
הלוויה של אלוף משנה שרון אסמן (צילום: דובר צה''ל)


מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם אמר: "שרון היה לוחם ואיש צבא מופלא. התגלמות הישראלי היפה, מפקד מקצוען, מפקד מוביל, תמיד דאג לחיילים והקצינים שתחתיו, גילה רגישות מיוחדת למשפחות השכולות. רק לפני פחות משבוע, שרון קיבל את הפיקוד על הנח"ל. גם בתפקידו כקצין האג"מ של פיקוד צפון הוא הצטיין. שרון ידי לנפץ שמרנות וקיבעון. אנשים רבים חייבים לו את חייהם מבלי שהם יודעים על כך. ענו, צנוע, חף ממאבקי אגו, היה קר רוח. הערצתי את מנהיגותו, יכולת הפיקוד שלו גם בימי שגרה וגם בימי לחימה".

למשפחתו של אסמן, אמר האלוף ברעם: "משפחה יקרה, איבדתם את היקר לכם מכל, מתנת אלוהים. אנו איבדנו דמות מרכזית בצה"ל שיכול היה להיות מפקד בכיר בצבא ודמות קהילתית. הלב נשבר". 

בן משפחתו, איתי שיתף: "החלום שלו היה לפקד על חטיבת הנח"ל והוא זכה בכך. מה שהניע את שרון לשרת בצבא זו אהבת האדם, הוא אהב את עמו ודרש מהלוחמים שלו להיות הטובים ביותר. מבקש מכל אחד כאן ללמוד משהו ממנו". בן משפחה נוסף, אור, אמר: "כבר 10 שנים שאני מסתובב בגאווה ואומר שאני בן דוד של אסמן מהנח"ל. רק לפני חודש פגשתי חייל שפיקדת עליו בצוק איתן. היית גאוות המשפחה, הצלחת לרגש את כולנו. נמצא את הדרך להנציח אותך". 

משפחתו של אל''מ שרון אסמן ז''ל בהלוויתו (צילום: אבשלום ששוני)
משפחתו של אל''מ שרון אסמן ז''ל בהלוויתו (צילום: אבשלום ששוני)

אסמן, בן 43 במותו, היה חתום על כרטיס אדי. משפחתו הסכימה לתרומת איברים, ועל כן קרניות עיניו של שרון יושתלו ויעניקו מאור עיניים.

אתמול נודע כי צה"ל יקים ועדת חקירה רפואית לאירוע מותו של אסמן, שבראשה יעמוד קצין רפואה בכיר. הוועדה תחקור את ההיבטים הרפואיים הנוגעים לנסיבות מותו של אסמן ותבחן נושאים רפואיים רחבים, בהם השימוש במכשירי החייאה והטיפול המונע.