באירופה ובארה"ב מודאגים מהסכנה להתלקחות של מלחמה ימית בין ישראל לאיראן. גורם ביטחוני ישראלי אמר ל"ניו יורק טיימס" כי נראה שהמתקפה שלשום נגד האונייה CSAV Tyndall בוצעה באמצעות כלי טיס בלתי מאויש איראני או כוחות קומנדו ימיים איראניים.

אותו גורם אישר את הודעת חברת הספנות Zodiac Maritime, שלפיה הספינה הועברה לחברה אחרת, שאין לה קשר לישראל והיא שייכת עתה לחברה בשם פולאר 5 שבסיסה בלונדון.

גורמי מודיעין ישראליים ואמריקאיים אמרו לעיתון כי מאז שנפגעו כלי שיט הקשורים לישראל במפרץ הפרסי, ארה"ב מעניקה ליווי לכלי שיט ישראליים במפרץ ובאזורים הסמוכים לו, ואף הזהירו אותם מפני כוונות איראניות לבצע מתקפות. האזהרה האחרונה הייתה ב־1 ביוני, יום כניסתו של דוד ברנע לתפקידו כראש המוסד.

בזירת שיחות הגרעין הקשיים עדיין גדולים, למרות דיווח אופטימי של מקורות איראניים שלפיו כשיתחדשו השיחות ישתתפו בהן נציגים ממגזרי הנפט, הבנקאות והביטוח האיראניים, מה שמאותת על הסרת הסנקציות.

עיקר החשש של המעצמות נובע עתה מהעובדה שאיראן ממשיכה למנוע את כניסתם של סוכני הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לאתר העשרת האורניום המרכזי שלה בנתנז מאז התקיפה במקום ב־11 באפריל, אם כי לדברי דיפלומטים בכירים מסתמן פתרון שיאפשר את החזרת הפיקוח בנתנז.

מקורות בהנהלת הסוכנות בווינה מסרו כי סמנכ"ל סבא"א מאסימו אפארו ייצא השבוע לביקור בטהרן. השגריר האיראני לסוכנות האטום בווינה קאזם גאריבאדי אישר כי מדובר בביקור שמטרתו להבטיח גישה של פקחים ל"מפלי" הסרכזות בנתנז, אך הדגיש כי לא צפוי משא ומתן על חידוש פעילות הפיקוח המלאה של סבא"א באיראן.