גורם בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב היום (חמישי) לגינוי האמריקאי והדגיש: "ראש הממשלה מעריך ומכבד את הממשל האמריקאי. יחד עם זאת, הוא פועל אך ורק בהתאם לשיקולי הביטחון של מדינת ישראל ולהגנה על חיי אזרחי ישראל".

כאמור, העמדה האמריקאית העקרונית נגד הריסת בתים ידועה בישראל, אם כי מדובר בבית של טרוריסט, מונתסר שלבי, שרצח את יהודה גואטה ז"ל והפך לגיבור עממי אצל הפלסטינים. גורמי הביטחון הוכיחו כי להרס בתים יש אפקט מרתיע. כידוע, כל מקרה נבחן בקפדנות לגופו.

כוחות צה''ל מיפו את בית המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תפוח (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל מיפו את בית המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תפוח (צילום: דובר צה''ל)

מוקדם יותר היום, שגרירות ארצות הברית בישראל גינתה את הריסת בית המחבל, מונתסר שלבי שהואשם ברצח תלמיד הישיבה יהודה גואטה ז"ל. "אין להרוס את ביתה של משפחה שלמה בגין מעשיו של אדם אחד", מסר הדובר. זאת לאחר, שצה"ל הרס במהלך הלילה את ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תפוח לפני כחודשיים.

"אנו סבורים כי קריטי לכל הצדדים להימנע מצעדים חד צדדיים המחמירים את המתיחות ומערערים על המאמצים לקדם פיתרון של שתי מדינות במשא ומתן. זה בהחלט כולל הריסה של בתים פלסטינים", הוסיף הדובר.

כזכור, פעולת צה"ל בוצעה לאחר שמשפחתו של המחבל עתרה לבג"ץ נגד צו ההריסה. בעתירה טענו בני משפחתו של המחבל כי הוא אינו מתגורר בבית באופן קבוע בשל אזרחותו האמריקאית. בתוך כך, בית המשפט דחה את העתירה ואישר את הריסת הבית שהתרחשה הלילה.

כמו כן, במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-200 פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.