העיתון הלבנוני "אל אחבאר" דיווח היום (שלישי) כי חלה התפתחות חיובית בשיחות בין ישראל וחמאס והתקדמות לקראת השלב הראשון של ההסכם, אשר לפי הדיווח יכלול מתן מידע על גורל השבויים והנעדרים בתמורה לשחרור אסירות פלסטיניות.

על פי הדיווח, המצרים סבורים כי יישום השלב הראשון יבטיח שישראל תצא מהמבוכה שיצרה בכך שהתנתה את שיקום עזה והסרת ההגבלות בעסקת חילופי השבויים. בחמאס מתנגדים לקשר בין הסוגיות ומתעקשים להפריד ביניהן, ואף לנהל אותן במשלחות נפרדות. לאור הסרת ההגבלות בימים האחרונים, נראה שאכן ישראל נסוגה מתנאי זה. עוד נמסר כי משלחת מצרית עתידה להגיע לרצועת עזה עם התשובה הרשמית של ישראל. 

מוקדם יותר דיווח העיתון כי בכוונת ישראל להסיר באופן הדרגתי את ההגבלות על הרצועה. לפי הדיווח, גורמים המעורים בפרטים מסרו כי המצרים הודיעו לפלגים הפלסטינים על כוונת הצד הישראלי להשיב בהדרגה את התנאים הכלכליים וההומניטריים ברצועה למצב בו היו לפני מבצע "שומר החומות". 

לפי הדיווח, ישראל הסכימה לחזור בה מחלק מתנאיה בעקבות איומים בפיצוץ המו"מ מצד הפלגים הפלסטיניים ברצועה. בעוד שהמו"מ על השבויים והנעדרים רושם התקדמות מתמשכת, אם כי איטית, נרשמת התקדמות דומה בשיחות על הרגיעה, שהביטוי האחרון בהן הוא פתיחת המעברים החלקית. זאת, לקראת החזרת המצב ברצועה לכפי שהיה לפני מבצע "שומר החומות", כפי שהבטיחו המצרים. 

עוד דווח כי לאחר ימים של דיונים והמתנה לתגובת ממשלת ישראל, משלחת הביטחון המצרית הגיעה לשטחים הפלסטיניים לדון בחידוש הרגיעה והביאה עמה הבטחות והחלטות מממשלת ישראל לחזור בה באופן חלקי מההגבלות הקשות שהוטלו על הרצועה לאחר המבצע.