אתמול הותר לפרסום כי איש העסקים יעקב אבו אל-קיעאן נעצר בגין מעורבות בפרשה ביטחונית חמורה. פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אל-קיעאן, תושב חורה ומיתר, בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאיראן. מכתב האישום שהוגש נגד אל-קיעאן, שנמנה עם חברי מפלגת תל"ם בראשות משה (בוגי) יעלון, עולה כי הוא העביר לאיראן מידע על שר הביטחון בני גנץ. עיתונאי "מעריב" ומנחה הטלוויזיה חיים אתגר פגש את אל-קיעאן לפני שלוש שנים במסגרת תוכניתו "הכל אישי", ונחשף לאורח חייו  הראוותני וביתו המפואר. בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב  ב-103FM הביא הבוקר (שלישי) אתגר פרטים נוספים על הפרשה.

"נפגשנו לפני כמה שנים, לפני כל הסיפור הזה, ואז היה סיפור", סיפר אתגר. "אני זוכר שקראתי ידיעה מוזרה על איש עסקים בדואי שנחשב לבדואי העשיר בישראל שיש לו הון שמוערך ב-100 מיליון שקלים, ראיתי ואמרתי יש פה סיפור. הוא סיפר סיפור מעניין יוצא דופן על אדם שהתחיל מהמקום הנמוך ביותר שראיתי. גר בתנאים קשים, עבד עבודות כפיים ועשה דרכו למעלה לאט לאט. פגשנו אנשים מהעבר, יש לו בית מרשים, עובדים רבים, עשה אירוע חתונה עצום".

לדבריו, "הבית שלו נראה בין מזרח למערב יש חלקים שמצופים בזהב ומהודרים עם רהיטים מפונפנים ויש חלקים שנראים פחות מרשימים ונראים בית שלא סיים את בנייתו".

על הדרך בה הרוויח את כספו סיפר אתגר, כי "הוא לקח אותנו לכמה פרויקטים. ראינו שהאיש בונה, קבלן מבצע, יזם, כך הוא מספר, מזה להערכתי הוא עשה הון לא רע בכלל. אני חייב להגיד, כשאנחנו עושים כתבות על אנשים עם סיפור מורכב, לפעמים חלק מהמידע נמצא ולא נמצא. בסוף הכתבה מגיעות הודעות אם האדם מפוקפק. הגיעו אחת או שתיים שבדקנו שלא הגיעו לכדי משהו פלילי אז פחות או יותר הסיפור שלו נראה בסדר, חוץ מזה שאמרו לי שהוא רברבן. לחתונה שנערכה לבנו השבוע שהייתה גדולה, אדירה, הגיעו פוליטיקאים. לדעתי איימן עודה, הגיע מהמגזר, אנשי ציבור מוכרים מהמגזר הערבי. המעמד שלו קיבל קבלות בצורת מכובדים".

מדבריו עלה אלמנט ביטחוני או שהכול סביב הכסף? נשאל אתגר והשיב: "הפוך, הוא הציג עצמו כסופר פטריוט, על הצורך להשתלב, לתת למדינה. בעבר היה חבר בליכוד, זה איש שנמצא בצד הימני".

עוד ציין אתגר, כי "אני חושב שהיו לו חלומות להשתלב בפוליטיקה הישראלית. אנחנו גם פגשנו אותו אחר כך בסיבוב עם יעלון ואפילו צילמנו אותם. אני לא יודע מה מתחולל בנפשו של אדם אבל אני יודע שהוא מאוד רגיש ומאוד כעס על מה שקרה לו בתל"ם אחרי שהובטח לו מקום ריאלי. אני לא יודע מה מניע אדם".

נקמה?
"לך תדע".