סוללת כיפת ברזל שיגרה טיל מיירט לעבר מטוס F15 במהלך מבצע "שומר החומות", כך דווח לראשונה הערב (רביעי) בחדשות 12. על פי הדיווח, מטוס הקרב מסוג F-15 זוהה שהיה בדרכו לתקיפה בעזה זוהה בטעות כמטרת אויב ושוגר לעברו טיל מיירט שלא פגע במטוס. באותו הזמן בוצעו שיגורים רבים מעזה והיו גם יירוטים רבים שביצעה המערכת.

במהלך האירוע, לאחר ששוגר המיירט זיהו חיילי הסוללה כי מדובר במטוס ולא ברקטה וביצעו השמדה באמצעות מנגנון השמדה עצמי של הטיל. צוות המטוס המשיך במשימתו לתקיפה בעזה ורק לאחר הנחיתה חזרה בבסיס חיל האוויר הבחינו בפגיעת הרסיסים בגוף המטוס. במהלך המבצע התרחש אירוע נוסף כאשר סוללת כיפת כיפת ברזל יירטה בשוגג כלי טיס בלתי מאויש לאחר שלא זוהה ככלי טיס של צה"ל ומחשד כי מדובר בכלי טייס בלתי מאויש זעיר של חמאס.

אירוע הבטיחות החמור שהיה עלול להסתיים באסון, ממחיש את המורכבות בניהול הבקרה והשליטה על המרחב האווירי במצב של כלי טיס רבים מאוד הטסים במקביל בגבהים שונים על שטח אווירי קטן במיוחד, כאשר במקביל פועלות מערכות ההגנה ליירט רקטות שנורות מעזה, אתגר שצפוי להפוך להיות עוד מרוכב יותר בעתיד.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע מורכב במימד האווירי במסגרתו חיל האוויר נדרש ליירט אלפי רקטות במרחב ובמקביל לבצע את משימת התקיפה והגנת שמי המדינה. חיל האוויר לומד ומתחקר אירוע זה כמו גם אירועים נוספים על מנת להשתפר ולהמשיך לבצע את משימת ההגנה וההתקפה בו זמנית לטובת ביטחון תושבי מדינת ישראל".

חיל האוויר לומד ומתחקר אירוע זה כמו גם אירועים נוספים על מנת להשתפר ולהמשיך לבצע את משימת ההגנה וההתקפה בו זמנית לטובת ביטחון תושבי מדינת ישראל.