תלונה נוספת התקבלה במשרד המשפטים כנגד ראש המוסד לשעבר יוסי כהן. לפי התלונה, שהועברה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בשנתיים האחרונות לכהונתו ניהל כהן קשר קרוב עם דיילת, במסגרתו מסר לה מידע שאסור בפרסום. פרשן חדשות 13, רביב דרוקר, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לפרטים. 

"על פי התלונה במסגרת הקשר הזה הוא הופך להיות פגיע בהרבה מאוד פרטים של ביטחון מידע, והפרות של כללים לכאורה של ביטחון מידע שנעשים במהלך הקשר הזה. לכן, היועמ"ש צריך להכריע האם זו תלונה ששווה בדיקה פלילית", הסביר. 

לדבריו, התלונה לא הוגשה באופן אנונימי אך הוא אינו יודע מי עומד מאחוריה: "אני כן יודע שאם מישהו אחר היה מוסר פרטים כאלה על ראש מוסד היו חוקרים אותו ובוודאי לא היו מאפשרים לפרסם".

"אני יכול להיזכר בפרשה שהמשטרה הגישה המלצה לכתב אישום נגד גבי אשכנזי על כך שכרמטכ"ל בשיחת רקע עם שני עיתונאים בכירים הוא כביכול חשף פרטים מוכמנים. אם זה הסטנדרט, שאני לא קיבלתי אותו אז ולא מקבל אותו היום, אז ראש המוסד חשף פרטים לא פחות מוכמנים", הוסיף.

בהמשך דבריו התייחס דרוקר לתגובתו של כהן לחשיפה, לפיה אין כל דיילת תלונה וחקירה, ואמר כי "זו לא פעם ראשונה שאני נתקל בתגובות כאלה. יש דיילת, הוא מכיר אותה מצוין, הוא יודע בדיוק שזה לא קשה להוכחה, זה לא בן אדם אחד שיודע, וגם לא עשרה. אלו לא תגובות שמכבדות את ראש המוסד לשעבר, שכנראה יש לו זכויות עצומות ורבות".

בסיום השיחה, השיב העיתונאי לשאלה האם כהן מתאים להחלפת יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו: "הוא מאוד רוצה ומאוד בונה את עצמו לזה. לא היה ראש מוסד מיוחצן כמו יוסי כהן, הוא דמות מאוד ססגונית וצבעונית. אני מזהה אצלו תכונות שלא ראיתי אצל פוליטיקאים אצלנו הרבה שנים במובן של הנכונות לקחת סיכונים עד לקצה, כמו בסיפור הזה שאנחנו רק מגרדים את הקליפה שלו".