הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי התייחס היום (שלישי) לשיגורי הרקטות מלבנון הלילה ולמצבה הקשה של המדינה ואמר כי "אנו נגיב ונתקוף, באופן גלוי או חשאי, על כל הפרת ריבונות מלבנון".‎‎

הרמטכ"ל הסביר כי "מדינת לבנון נמצאת בתהליך של קריסה, לחיזבאללה יש חלק בתהליך הקריסה הזה. אבל אנחנו לא מתכוונים לאפשר כתוצאה מתהליך הקריסה הזה את הירי שהיה לפנות בוקר. אנחנו נגיב באופן גלוי או באופן חשאי או שניהם ביחד לכל ירי מהסוג הזה, ללבנון ולמי שזה לא יהיה". 

"בזכות העליונות המודיעינית שופרו יכולות ההגנה, הקטלניות והדיוק של צה"ל"

בתוך כך, ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן, נשא דברים בעצרת השנתית של האגף והתייחס למעבר הצפוי לנגב ולאתגרים הניצבים כיום בפני אגף המודיעין וצה"ל. "העצרת השנה היא בסימן הנגב, ובעיקר בסימן מעבר אמ"ן לנגב. התהליך הזה הוא מהאבנים המרכזיות בבניין הכוח של אמ"ן, והוא ילווה רבים מהנוכחים בקהל בשנים הבאות", אמר.

הוא הוסיף: " הנגב מהווה נקודת שאיפה גאוגרפית עבור אמ"ן. הנקודה הזו תבטיח שכלל מאמצי בניין הכוח באמ"ן לא יתבדרו. בזכותו נדע לאן הולכים, אך נרגיש גם את הביטחון בצעד הקרוב שלנו, במבחן השגרה, ההרתעה והאבחנה בשינויים".

 "אמ"ן הוא ארגון של מחשבה ושל מעשה, המחשב של המחקר, גילוי הסוד והתעלומה, הבנת דבר מתוך דבר, השכלול הטכנולוגי המתמיד - כולם מבוססים על מחשבה ועל חשיבה המצאתית. המעשה של אמ"ן הינו השפעה על המציאות, תפוקות מבצעיות פרקטיות, התרעה המאפשרת מוכנות מקדימה, וסיכול כוונות אויב, וזאת לצד מבצעים חשאיים וחסויים לאורך כל השנה".

הימן התייחס להישגי אגף המודיעין במהלך מבצע "שומר החומות" ואמר: "במהלך המבצע ראינו את המימוש של מאמצים רבים שעמלנו עליהם יחדיו בשנים האחרונות, במסגרת תפיסת היסוד החמישי - תפיסה המהווה הגשמה מודיעינית של תפיסת ההפעלה לניצחון שהגדיר הרמטכ"ל. פעלנו לייצר מודיעין מוכוון תפוקות. ביססנו את המודיעין על תשתית דיגיטלית מתקדמת, שמאפשרת מימוש יכולות בינה מלאכותית, ומימשנו עליונות מודיעינית חסרת תקדים - אגב, עליונות שאינה מובנת מאליה, ושיש להילחם על שימורה".

הוא הוסיף: "זו עליונות שבזכותה שופרה ההתרעה להגנה, ושופרו יכולות הקטלניות והדיוק. עליונות שאיפשרה מחקר והערכה כבסיס לקבלת החלטות בכלל הדרגים במדינת ישראל. העליונות המודיעינית של אמ"ן היא מגוונת - מהרחפן ועד הלוויין; עליונות בסייבר, בגיאואינט, בסיגינט וביומינט. אבל רק הסינרגיה בין כלל היכולות, רק היתוך המידע ממאגרי מידע גדולים המגיעים מכלל מערכי אמ"ן, רק אלו מבטיחים את איכות התוצר המודיעיני, ואת האפקטיביות במאמצי צה"ל בהגנה ובהתקפה".