"הנפיצות קיימת": המצב הביטחוני בגבול הצפון מוסיף להיות שברירי, זאת לאחר שאמש דווח על ניסיון חדירה של שני מסתננים נוספים דרך הגבול הלבנוני, דבר שגרם לערנות מוגברת בקרב תושבי היישובים הסמוכים. כמו כן, זכורים השיגורים מדרום לבנון אל עבר הקריות ויישובי הגדר במהלך מבצע "שומר החומות", ואף האזעקות שהופעלו השבוע בשלומי וביישובים באזור אצבע הגליל. 

על המתיחות ההולכת וגוברת בגזרה, ועל מחדל המיגונים שקיים גם ביישובים הצפוניים, שוחח הבוקר (חמישי) מי שהיה מפקד גיס בפיקוד הצפון, אלוף במיל' אייל בן ראובן, עם יואב מינץ בתוכניתו "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM: "צריך להיזהר ממסקנות נפיצות. האזור נפיץ מאוד, אבל לבנון קורסת. חזבאללה במצב קשה ביותר, ואני לא מזהה אינטרס שלו לפתוח במערכה נגד ישראל".

כשנשאל האם לדעתו תושבי הצפון צריכים להיכנס לדריכות בעקבות ההתפתחויות, השיב בן ראובן כי: "על פי הערכתי, אנחנו צריכים מאוד להיזהר בנקודת הזמן הזאת. צריך שיקול דעת וזהירות ממסקנות חפוזות". עם זאת, הוסיף: "צה"ל נערך היטב למערכה אפשרית ואין סיבה לאזרחים לבטל תכניות בצפון".

עוד אמר כי "הנפיצות קיימת. צה"ל נערך למערכה, ועושה את זה היטב. הדרג המדיני, האזרחי, כושל בכל הקשור להכנת תושבי הצפון. כל עוד לא משתנה נושא המיגון, זהו מחדל ברמה לאומית".

ראש עיריית מטולה: "אף אחד לא נכנס מלבנון לישראל בלי ידיעת חיזבאללה"

בתוך כך, ראש עיריית מטולה דוד אזואלי, שוחח הבוקר (חמישי) עם רון קופמן ב-103FM, לאחר שזוהו שני חשודים שחצו משטח לבנון לישראל וזוהו בקרבת אזור דובב. "יש תופעה של אנשים שחוצים ממדינת אויב לתוך ישראל, בערך 50 מקרים היו רק בשנתיים האחרונות.  לצערי, כדור אחד לא נוראה לעברם, בעיניי הם אנשי פח"ע שבאו לפגע, גם אם בסוף הם מתגלים כמסתננים", אמר אזולאי.

עוד הוא הוסיף כי "המכשול בכל מקוום בעולם לא אמור למנוע כניסה הרמטית אלא לעכב אותה. בסוף צריך לזכור ששום דבר לא קורה בדרום לבנון בלי אישור חיזבאללה, הוא בודק את נקודות התורפה שלנו ומנסה אותנו. אין דבר כזה שנכנס מישהו מלבנון בלי שחיזבאללה יודע. לפני יומיים היה פה גם ירי. גם מה שקורה עכשיו בלבנון שהממשלה קרסה, צריך להבין שאנו כל פעם מנסים להיתלות באיזשהו מהגר עבודה. זה לא מהגר עבודה. לעולם אנו לא יכולים להיות שאננים ולומר שהכל טוב לאורך הגבול, יש פה נקודות תורפה".