שלושה שבועות לאחר מותו המפתיע של מפקד חטיבת הנח"ל, אל"מ שרון אסמן ז"ל, החליט היום (חמישי) הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, למנות את אל"מ אורן שמחה לתפקיד. ההחלטה טעונה את אישורו של שר הביטחון בני גנץ. שמחה הוא בעל תואר ראשון בפוליטיקה וממשל מטעם המרכז הבינתחומי הרצליה, ותואר שני בלימודי ביטחון מאוניברסיטת חיפה. הוא נשוי ואב לשלושה.

אל"מ שמחה משמש כיום כמפקד חטיבת החרמון והגולן בעוצבת הגולן, תפקיד אליו מונה רק בשנה שעברה. את שירותו הצבאי החל שמחה בשייטת 13, השלים את הכשרת המסלול הלוחם ויצא לקורס קציני חי"ר. בסיומו שב לשיית ושימש במספר תפקידי פיקוד ולאחר מכן עבר לחטיבת הנח"ל ומונה לפקד פלוגת ההנדסה של החטיבה.

לאחר שהועלה לדרגת סגן אלוף, מונה אל"מ שמחה למפקד גדוד הסיור של החטיבה, תפקיד בו שירת בין השנים 2018-2016. במרץ 2018 הועלה לדרגת אל"מ ומונה למפקד חטיבת עציוני.

אל"מ אסמן ז"ל הלך לעולמו לפני שלושה שבועות במהלך אימון כושר בבסיס בית ליד, שלושה ימים בלבד לאחר שנכנס לתפקידו. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים. לאחר מותו ספדו לו בכירי מערכת הביטחון וכן פוליטיקאים רבים.

בעקבות מותו של הקצין, הקים צה"ל צוות תחקיר מומחים רחב שיבחן את כלל היבטי אירוע מותו, זאת במקביל הקמת ועדת חקירה רפואית לבחינת ההיבטים הרפואיים הנוגעים לנסיבות מותו של אסמן.

אל''מ שרון אסמן ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
אל''מ שרון אסמן ז''ל (צילום: דובר צה''ל)