חיל האוויר תקף הלילה (בין רביעי לחמישי) יעדים בדרום לבנון בעקבות הירי שבוצע אתמול ליישובי הצפון. בתקיפה השתתפו מטוסי קרב של חייל האוויר, אשר תקפו מרחבים מהם נורו רקטות במהלך היום לעבר קריית שמונה. ראש אמ"ן לשעבר, האלוף (מיל') עמוס ידלין שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל ורוני בר-און ב-103FM והתייחס לאירועים. 

"מי שהיה עוצר את לבנון הם האמריקאים והצרפתים, אבל לא רק שמדינת לבנון מקבלת פטור כי היא לכאורה לא כל כך קיימת, גם חיזבאללה מקבל פטור. הגישה הזו מאוד בעייתית, אלא אם היא נתמכת במודיעין מטורף. מה יקרה אם הרקטה שפגעה בקריית שמונה, במקום לפגוע בשדה קוצים הייתה פוגעת במרכז מסחרי ליד והיו לנו חלילה חמישה הרוגים?", אמר. 

לדבריו, צריך לנסות לפגוע בפלסטינים שיורים: "הדבר הבא זה להזהיר את חיזבאללה ולהסביר לו שיש לו המון מה להפסיד, ולחדש את ההרתעה בדרום לבנון".

"אני חושב שהבעיה מתחילה באיראן. האיראנים מאז שממשל ביידן מנהל את העניינים האמריקאים במזרח התיכון, השתחררו מהפחד שהיה להם בתקופת טראמפ. אחרי סולימאני, הייתה שנה של שקט. האיראנים היום מפעילים את השליחים שלהם, לפעמים באופן ישיר כמו שהם תקפו את הספינה השבוע. האיראנים לכל אורך המזרח התיכון מפעילים לחץ נגדי, וגם באיראן יש נשיא חדש", הסביר. 

עוד אמר כי "לאיראן יש שתי זרועות שהיא מפעילה כבר שנים והן מחפות אחת על השנייה. אחת היא הגרעינית שצריכה לאפשר להם הרבה יותר חופש פעולה בלבנון, עזה ותימן כשתהיה להם פצצה. האיראנים עוד לא החליטו שהם הולכים לפצצה, אם הם יחליטו שהם הולכים על זה, באופן גלוי או חשאי, הם יוכלו לצבור חומר לפצצה ראשונה תוך שישה שבועות".

עמוס ידלין (צילום: פלאש 90)
עמוס ידלין (צילום: פלאש 90)

"אחרי שיש להם חומר, הם צריכים להכניס אותו למנגנון נפש וזה יותר ארוך, בין חצי שנה לשנתיים. המאבק עם איראן הוא מאבק בשתי חזיתות משמעותיות, גרעין והחזית הקונבנציונלית, מהטילים המדויקים ועד ההתבססות בסוריה", המשיך. 

בסיום דבריו התייחס ידלין לשאלה האם ישראל צריכה לנצל את הכאוס בלבנון ולחסל את הטילים המדויקים, והשיב כי "זה צריך להיות הדיון הראשון של הקבינט המדיני ביטחוני. אין לי שום ידע קונקרטי, אך יכול להיות שדווקא אירוע כזה מלבנון יכול להכניס אותה למארב אסטרטגי. תגובה של ישראל הייתי יכולה להיות מול מערך הטילים המתקדמים, אם ייפגעו אזרחים. זה דיון מאוד רציני. אני לא חושב שהטילים המדויקים הם איום קיומי, אך הם איום אסטרטגי ממדרגה ראשונה, וייתכן שמדינת ישראל צריכה לעשות פעולת מנע".