במערכת הביטחון אישרו כי בימים האחרונים חלה התקדמות בין הרשות הפלסטינית לקטאר בנוגע למנגנון הכנסת הכספים לרצועת עזה, אבל טוענים כי קיימים עדיין פערים, וכי המנגנון רחוק מלהיות מוסכם לנוכח סוגיות משמעותיות שלא נפתרו עד עכשיו.

בין הרשות הפלסטינית לקטאר יש אומנם מזכר בנושא, אבל גם בו יש עדיין פערים, ועדיין לא הוחלט על המתווה מול חמאס וישראל. אחת המשוכות שמעכבות את הפתרון היא החשש של המערכת הבנקאית הפלסטינית ממצב שבו בנקים של הרשות שיעבירו את הכספים לעזה ייחשפו לתביעות משפטיות של מימון טרור לכאורה.

בישראל סבורים כי בסוגיה של העברת כספי הסיוע למשפחות נזקקות ניתן להגיע לפתרון, וכך גם בסוגיית הבנקים, וכי בעניין זה לא תהווה ישראל מכשול. עם זאת, ישראל הבהירה כי מבחינתה חשוב שהכסף לא יעבור במזוודות סגורות, אלא תחת מנגנון פיקוח מסודר.

זאת ועוד: לעומת הכנסת החלק היחסי של המענק שנועד לנזקקים, מבחינת הכסף המיועד לפקידי חמאס ברצועה התמונה מסובכת הרבה יותר. עד היום לא הסכימה ישראל למימון משכורות פקידי חמאס ברצועה. 30 אלף פקידי חמאס, שממומנים כחלק מהסיוע הקטארי בסכום העומד על פחות מ־10 מיליון דולר בסך הכל בחודש, קיבלו בשנים האחרונות את משכורותיהם דרך המענק.

אם ישראל תעמוד בסירובה להכנסת החלק הזה של המענק לרצועה, ההערכה היא כי חמאס יטיל וטו על כל הסכם חלקי שלא כולל את משכורות פקידיו. כך שניתן ללמוד שגם לצד ההתקדמות היחסית, הפערים עדיין גדולים וחלק מהסיבות לגל הפרסומים האחרון על הסכם סגור להכנסת הכספים לרצועה קשורות גם לכיפופי ידיים בין הצדדים.