דובר צה"ל רן כוכב התייחס היום (שישי) לירי הרקטות המסיבי מלבנון לעבר יישובי רמת הגולן ואמר כי "נורו 19 רקטות לעבר ישראל, שלוש רקטות מתוכן התפוצצו עוד בשטח לבנון. 10 רקטות נוספות יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל". כוכב הוסיף כי בניגוד לאירועים קודמים, ארגון חזבאללה לקח אחריות על האירוע.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ שוחח היום עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין בשיחה שנקבעה מראש טרם האירועים בצפון, אך הדגיש כי "על רקע המצב השברירי בלבנון, ישראל מבקשת מהקהילה הבינלאומית כולה וארה"ב בפרט, לפעול מול מדינת לבנון בכדי לעצור את הירי הבלתי חוקי משטחה".

גנץ הוסיף כי "מערכת הביטחון הישראלית מוכנה לכל תרחיש, ותמשיך לפעול נגד חיזבאללה ושלוחיו בכדי להגן על אזרחי ישראל. לצד זאת, ישראל מוכנה לסייע בידי הקהילה הבינלאומית, על מנת להעביר עזרה הומניטרית ללבנון, כולל משטחה במידת הצורך".

כמו כן, קודם לכן שוחח גם עם ראשי רשויות מהצפון, "עדכן אותם בתמונת המצב, ושמע מהם על ההיערכות שלהם יחד עם צה"ל ופיקוד העורף, וביקש מהם להישאר בקשר רציף עמם" כלשונו. 

"חזבאללה ירה בכוונה לשטחים פתוחים ולא לאזרחים ויישובים", אמר דובר צה"ל וטען כי "זה שחזבאללה ירה לשטחים פתוחים, מצביע על כך שהם מורתעים". לאחר מכן התייחס כוכב לתגובה הישראלית לירי הרקטות מוקדם יותר השבוע: "התקיפה הקודמת שלנו לפני יומיים עם מטוסי קרב ותותחים הייתה משמעותית מאוד".

לדבריו, ארגון החזבאללה מתקשה להטיל את מורתו על הפלסטינים המתגוררים בלבנון, "בעקבות המצב בלבנון, גם הממשלה בלבנון לא מצליחה לעשות את מה שנדרש בדרום המדינה. חזבאללה ניסה להראות שהוא מגיב לתקיפות". הוא הוסיף כי "תגובת חזבאללה מראה שהוא לא הריבון, כי הפלסטינים ביצעו את הירי ולחזבאללה אין ברירה אלא להגיב והוא בחר בירי לשטח פתוח".

דובר צה"ל אף אמר כי לישראל אין אינטרס לגרור את הגזרה הצפונית להסמלה, למרות ירי הפגזים לעבר המקומות מהם נעשה שיגור הרקטות: "אין לנו עניין במלחמה, אבל אנחנו נמשיך לפעול על מנת להבטיח שגבול הצפון לא יהפוך לקו עימות".

"אם חזבאללה היה רוצה, הוא היה מבצע פעולה יותר משמעותית, הוא בחר לבצע פעולה מוגבלת. חלק מאיתנו אף לא הופתע מביצוע הירי", מסר כוכב, שסיפר בנוסף כי בשעות הקרובות יחליט הדרג המדיני כיצד להמשיך בתגובה לירי. "לא נהיה מוכנים להמשך המשוואה הזו, שכל שבועיים יש ירי לעבר הצפון. אין פתיחת מקלטים ואין ביטול של השגרה בצפון. לצד זאת אנחנו כצבא צריכים להיות מוכנים לכל התפתחות, אך נכון לעכשיו ההנחיות של פיקוד העורף הן של שגרה מלאה".

לסיום הוא אמר כי "אף אחד מהצדדים לא מעוניין במלחמה לא ישראל ולא חזבאללה שגם מחפש לסגור את האירוע הזה. מצד שני לא נאפשר מצב שגם הגבול בלבנון הופך לקו עימות". 

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט מקיים התייעצויות לאור ההתפתחויות בצפון הארץ, כאשר ההערכה היא כי גם בדרג המדיני לא מעוניינים בהסלמה. גם שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב בקריה בעקבות הירי לצפון ותגובת צה"ל הבוקר, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק וראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, לצורך גיבוש פעולות מערכת הביטחון. גנץ עמד על חשיבות הקשר הצמוד עם העורף והעברת דיווחים שוטפים כפי שנעשה עד כה.

גורם בטחוני מסר לאחר האירועים כי "צה"ל פועל בימים האחרונים בתקיפות נרחבות בלבנון, לרבות ירי ארטילרי ותקיפות תשתית באמצעות מטוסי קרב, כפי שלא בוצע שנים. מערכת הביטחון מכינה אופציות נוספות לתגובה באמצעים שונים, גלויים וסמויים, בהתאם להתפתחויות. 
המשך הפעולות יהיה בהתאם לצרכים המבצעיים, ולוחות הזמנים שנוחים לישראל".