וויליאם ברנס, ראש ה-CIA צפוי להגיע מחר לארץ לביקור ראשון מאז נכנס לתפקיד. ביקורו מגיע על רקע התקיפה האיראנית של ספינת Mercer Street בבעלותו של איש העסקים הישראלי אייל עופר במפרץ עומאן, וההסלמה בחזית הצפונית.

כמו כן, ברנס צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט ועם ראש המוסד דדי ברנע, כך דווח ב"וואלה!", ושיחותיו צפויות להתמקד בפעילות איראן באזור וגם בתכנית הגרעין. עוד פרסמו באתר כי בישראל מעוניינים לדעת מה המדיניות האמריקאית כלפי הממשל החדש באיראן בראשות איבראהים ראיסי, בצל החזרה אפשרית להסכם הגרעין.

מפעל גרעין בבושהר, איראן (צילום: REUTERS/Raheb Homavandi)
מפעל גרעין בבושהר, איראן (צילום: REUTERS/Raheb Homavandi)

כזכור, בשבוע שעבר דווח בעיתון הכווייתי אל ג'רידה כי ארה"ב ובריטניה העניקו לישראל אור ירוק לבצע פעולת תגמול נגד איראן בעקבות ההתקפה על הספינה "מרסר סטריט" ליד עומאן, בהסתמכו על "גורמים עלומים".

בנוסף, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן גינה את התקיפה, ואמר כי ארה"ב "עובדת בשיתוף פעולה עם ממשלות נוספות בנוגע לתגובה מתאימה אשר תגיע בהמשך".

איראן מצדה הכחישה את ההאשמות נגדה בעניין תקיפת הספינה במפרץ עומאן. "אם היינו רוצים להתעמת עם אויבינו, היינו עושים זאת בגלוי. הסיפור שהאויב המציא הוא חלק מלוחמה פסיכולוגית", כך לפי דובר בכיר בכוחות המזוינים של איראן.