במקביל לזינוק בתחלואה באוכלוסיה האזרחית, גם בצבא מספר המאומתים ממשיך לטפס במהירות כאשר אתמול נרשמו 865 מאומתים. חולה אחד, איש קבע שלא היה מחוסן , מוגדר במצב קשה. גורם רפואי בכיר אומר למעריב, כי בצה"ל נערכים לאפשרות שכבר בקרוב אם המספרים ימשיכו לזנק להחמיר את ההנחיות והנוהלים בתוך הצבא בכל הקשור למגבלות שונות.

באופן יחסי לגל הקודם, למרות שמספר החולים עולה ומספר הנדרשים לבידוד ביתי עומד על כ-1127 חיילים בלבד, המספרים נמוכים בצורה משמעותית ממספר החיילים שהיו בבידוד בגלי הקורנה הקודמים. נכון לעכשיו, אומר הקצין הבכיר למעריב כי "אין צורך לפתוח כפר מחלימים לחיילים ובמקרים שבהם חיילים מאומתים שאין אפשרות להיות בביתם , אבל אנחנו נערכים גם לאפשרות שנידרש לפתוח מחדש כפר מחלימים באחד מאתרי הנופש של הצבא". 

בחיל הרפואה מקיימים שיחות שוטפות עם משרד הבריאות במקרה והצבא יתבקש לסייע למערכת האזרחית בהורדת העומס שעלול להיווצר בבתי החולים. "נכון לעכשיו", אומר הקצין "אין צורך לפתוח למשל את המחלקות שהעמיד הצבא לבית החולים רמב"ם לסיוע בטיפול בחולי קורונה, אבל אנחנו כבר מקיימים שיחות ונערכים גם לאפשרות הזו לצד פעולות אחרות שבהם ניתן יהיה לסייע למאמץ האזרחי".

אתמול פרסמנו במעריב כי בימים האחרונים באוגדת עזה שני מפקדי החטיבות הצפונית והדרומית נמצאו חיוביים למחלה לצד כשמונה קציני מטה נוספים. הקצינים הבכירים נמצאים כעת בבידוד בביתם על מנת שלא ידביקו חיילים נוספים, וסגני מפקדי החטיבות תופסים את מקום בפיקוד על הגזרות המבצעיות.

בשלב הזה כאמור למרות העלייה בהיקפי התחלואה בימים האחרונים בשל רמת החיסונים הגבוהה שעומדת על מעל 80 אחוזים וברוב מיחידות השדה הנתונים אף גבוהים יותר וחוצים את התשעים אחוזים, התפשטות התחלואה בצבא פחות באה לידי ביטוי בהתפרצויות ענק של עשרות רבות של מאומתים ביחידה אחת, אבל מאידך גם בגל הזה יש הרבה מוקדי התפרצות בימים האחרונים.