הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס היום (רביעי) בטקס חילופי מפקד פיקוד מרכז, למספר אירועים שהתרחשו לאחרונה, במהלכם נהרגו פלסטינים שלא היו מעורבים בטרור. בצבא סבורים שבחלק מהאירועים שהתלקחו במהלך הפרות סדר, ניתן היה לסיים ללא הרוג בצד הפלסטיני.

"תפקידנו הוא להתמודד עם הדילמות ולשלב בין ביצוע המשימה, לאבטחת כוחותינו ולאי פגיעה בחפים מפשע. לעיתים זה מורכב ביותר, אני מבין את המורכבות, מנחה אתכם להתמודד איתה, ומגבה אתכם", אמר. 

עוד הוסיף כי "נגבה אתכם שתנהגו לפי התורה המקצועית, אבל נבקר באופן נוקב שלא תעשו כך, נגבה אתכם שתפעלו לפי ההוראות אבל לא נקבל חריגה. נגבה אתכם כשתפעילו שיקול דעת גם אם יהיו שגיאות אבל לא נקבל קלות דעת". 

כזכור, בשבוע שעבר עימאד עלי דוויקאת, פלסטיני בן 37 נורה למוות בידי חיילי צה"ל במהלך עימותים ביישוב ביתא הסמוך למאחז אביתר בגדה המערבית.

בתוך כך, לפני כשבועיים נער פלסטיני בן 13 מבית אומר שבנפת חברון נהרג מאש כוחות צה"ל בעת ששהה במכונית עם אביו. מצה"ל נמסר כי האירוע בבדיקה ומתחקיר ראשוני עלה כי הלוחמים ירו לעבר הרכב בו שהה הנער כחלק מנוהל מעצר חשוד, לאחר שהרכב לא עצר את נסיעתו.

כמו כן, לפני כחודשיים מוחמד חמאיל, נער פלסטיני בן 15, נורה למוות על ידי כוחות צה"ל באזור המאחז אביתר, הממוקמם דרומית לשכם.