שני בכירים לשעבר בצה"ל טוענים כי הם אוחזים במידע על שחיתות בהיקף של מיליארדי שקלים בתוך הצבא, אך במשרד מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, לא מוכנים לשמוע אותם. כך דווח היום (חמישי) ב-103FM. 

השניים, אלוף (מיל') יעקב (מנדי) אור, מי שהיה בין השאר מנהל המחלקה הביטחונית במשרד מבקר המדינה, יחד עם נציב קבילות החיילים אלוף (מיל') יצחק בריר, ניסו למסור למבקר מידע כזה שבו הם אוחזים - והתשובה שקיבלו הייתה מפתיעה: פגישה בין הצדדים לא תתקיים - העבירו חומר כתוב.

"ביקשנו לבוא בפני כל מי שיוחלט במשרד מבקר המדינה", אמר יעקב (מנדי) אור לאריה אלדד ורוני בר־און ב־103FM. לדברי אלוף (מיל') אור, הסביר לגורמים בכירים במשרד המבקר כי "יש לנו מידע מדאיג מאוד, לחשש לטוהר מידות ולשחיתות. לטעמנו הדבר צריך להיות בחצרו של מבקר המדינה".

יצחק בריק (צילום: יוסי אלוני)
יצחק בריק (צילום: יוסי אלוני)

למרות שהיה ברור לשני הצדדים במי קשור החשד, במשרד מבקר המדינה הדפו את הפנייה. "הייתה היענות מאוד חיובית להיפגש איתנו, אך לאחר כשבועיים הודיעו שהפגישה לא תתקיים", אמר אור, וציין כי אפשר לנחש כי הנחיה כזו יכולה להגיע רק מהוראה ישירה של מבקר המדינה עצמו.

"קיבלנו תשובה שהיא באמת מוזרה, ש'אנחנו מקבלים אלפי פניות. תכתבו'", אמר עוד אור. "חשבנו שנכון להביא למבקר המדינה סוגייה מאוד חשובה. הסוגייה שהפכה לחשובה מאוד־מאוד היא האם מבקר המדינה כלל רוצה לשמוע על שחיתות". אלוף (מיל') אור הבטיח לא לחדול לפעול בנושא.

ממשרד מבקר המדינה נמסר לרדיו 103FM בתגובה כי "שני האלופים במיל' המוזכרים התבקשו להעביר חומרים כתובים כמקובל. לצערנו, סירבו לעשות זאת - דבר המעורר תמיהה".