הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צביקה יחזקאלי, שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM על הנשיא החדש של איראן איברהים ראיסי ועל הממשלה שהוא מקים והזהיר: "היא נראית קיצונית מתמיד, זה שינוי מאוד לרעה". על סיכויי החזרה להסכם הגרעין אמר: "איראן צריכה את ההסכם יותר מהמערב, היא תקפל את העולם וזה קורה לנגד עינינו".

בפתח דבריו התייחס יחזקאלי לממשלה הנרקמת של הנשיא ראיסי ואמר כי "היא נראית קיצונית מתמיד, אם זה השינוי של טהראן אז הוא שינוי לרעה מאוד מאוד. אחד מהם מבכירי משמרות המהפכה שגם היה מבוקש על הפיגוע הנורא בשנת 92 בבואנוס איירס, לבית הדין הבין לאומי, תחשוב שאתה שם אותו שר חוץ זה באמת משמעותי. הוא איים להשמיד ולהחריב את תל אביב. על ראיסי אתה יודע את עברו וגם מה שהוא עשה על האיראני ועוד הרבה שרים שאחד הדברים היותר משותפים לכולם זה הקרבה למנהיג חמינאי. אחד נשוי לבתו אחד מקורב לאחיו".

יחזקאלי התייחס לסיכויי החזרה של איראן להסכם הגרעין ואמר: "השבוע היו הערכות של גורמים אמריקאים שההסכם מתרחק, תסתכל מה קורה בשיחות בווינה ותראה שהאיראנים הקצינו את הקו והמסר, אמנם תומכים בהחזרה שלו אבל יש תנאים חדשים".

"מה קורה בכזה מצב? יש שתי אפשרויות. האחת, בזאר פרסי שרק מעלה את המחיר ואומר כזה דבר - אני יודע שהמערב רוצה רק הסכם. לפני שבוע תקפנו אונייה הרגנו שני אזרחים ולא עשו כלום. בעצם אין אופציה אחרת למערב אלא הסכם ולכן אקשיח עמדות כיוון שככל שאתה נהיה יותר קיצוני המערב יעריך ויזחל אליך להסכם".

"האפשרות השנייה, אולי פניה של איראן לטרוק את הדלת, אבל תסתכל על המצב הפנימי באיראן בכל שני דקות נפטר אדם מקורונה. בחלקים נרחבים מהמדינה איך חשמל ומים, אין יכולת לנהל את המדינה. אם הם יטרקו את הדלת הם בעצם יורים לעצמם ברגל".

על האפשרות שאיראן תפרוש מהמו"מ אמר: "אני רואה משברים, אני לא רואה את איראן סוגרת את הדלת אני כן רואה מצב שאיראן משחקת עם העולם במצוקות שלה מקצינה אבל הולכת ומורידה את העולם על הברכיים כדי ללכת להסכם. איראן צריכה את ההסכם יותר מהמערב".

הוא הוסיף: "הבעיה של המערב שאומרים אין לנו אלא הסכם, ברגע שאתה לא שם אופציה צבאית על השולחן, זו הטעות של המערב, אתה מעביר את יכולת התמרון לצד השני. איראן צריכה הסכם אבל בתנאים שלה. איך? היא תקפל את העולם וזה מה שקורה לנגד עינינו. איראן רוצה הסכם אבל בתנאים שלה ולדעתי היא גם תגיע לזה".