מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע היום (שישי), כי לאור השמירה על היציבות הביטחונית ברצועת עזה, תחודש כניסת אלף סוחרים ו-350 BMG מעזה לישראל, דרך מעבר ארז, החל מראשון בבוקר. ההיתרים לישראל יונפקו למחוסני קורונה ומחלימים בלבד. 

לצד זאת, ייפתח הייצוא מרצועת עזה לישראל דרך מעבר כרם שלום, ויורחב הייבוא מישראל לרצועת עזה - גם לרכיבים מסקטור התחבורה והתקשורת. כמו כן, תאושר הכנסת ציוד וסחורות לטובת התשתית ההומניטרית ברצועה, כמו ביוב ומים. בתוך כך, במתפ"ש הבהירו כי הצעדים האזרחיים שאושרו על ידי הדרג מדיני מותנים בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית באזור.

מוקדם יותר היום, צה"ל הודיע כי הפיל שלשום רחפן של ארגון הטרור חמאס בגבול רצועת עזה, בעודו חוצה לשטח הארץ. עוד נמסר כי הרחפן אותר הבוקר. 

בתוך כך, בשבוע שעבר צה"ל תקף יעדים ברצועת עזה, בתגובה לטרור הבלונים. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בסיס של חמאס, ששימש את גדוד כפר ג'בליא בארגון, וכן עמדת שיגור רקטות של הארגון בסמוך לכפר. לצד זאת, ארבע שריפות קוצים פרצו בתחום המועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה כתוצאה מהפרחות ארבעה בלוני תבערה.