משרד האוצר האמריקאי החליט להטיל עיצומים על פרטים וגופים המעורבים ברשת להברחת נפט שמשמשת למימונו של כוח קודס של משמרות המהפכה באיראן. שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן, שאישר את ההחלטה, הצהיר: "נמשיך לחשוף ולשבש את פעילותם של התומכים בכוח קודס".

ההודעה על הסנקציות האמריקאיות באה על רקע הציפיות לחידושו, במתכונת שעדיין אינה ידועה, של המשא ומתן לחידוש הסכם הגרעין עם איראן, שאמור לכלול כצעד ראשון את ביטול הסנקציות האמריקאיות על סחר הנפט של איראן.

היא באה גם בעקבות פרסום הרכב ממשלתו החדשה של נשיא איראן אברהים ראיסי, שבה שר הפנים החדש הוא הגנרל אחמד והידי, שר ההגנה לשעבר, שעוד ב־2010 התווסף לרשימה השחורה של הממשל האמריקאי. 

והידי, ששימש בעבר כמפקד כוח קודס, נכנס גם לרשימה האדומה של האינטרפול על חלקו בתכנון פיגוע הדמים במרכז הקהילתי היהודי "אמיה" שבבואנוס איירס.

בפיגוע ב־1984 הרג מחבל מתאבד לבנוני, איש חיזבאללה במכונית נפץ, 85 אנשים, ועוד מאות נפצעו תחת הריסות המרכז - בפעולה שתוכננה על ידי איראן.

יש לציין כי שר החוץ האיראני החדש, חוסיין אמיר־עבדללוהיאן בן ה־56, שירת בעבר כסגן שר החוץ לענייני העולם הערבי ואפריקה בממשל הנשיא אחמדינג'אד. הוא נודע בקשריו ההדוקים עם חיזבאללה ועם משמרות המהפכה ובגישתו האנטי־מערבית החריפה.