מספר עמדות ברשת של אוניברסיטת בר אילן חוו היום (ראשון) מתקפת סייבר. מההנהלה נמסר כי הנושא נמצא בטיפור יחד עם מומחי סייבר מתוך האוניברסיטה ומחוצה לה. "ממה שידוע לנו נכון לעכשיו, האירוע נקודתי. העבודה והלימודים ממשיכים להתנהל כסדרם", כך הוסיפו בהודעה הרשמית.

בעדכון שנשלח מהפקולטה להנדסה לסטונדטים, נכתב: "ברגעים אלה יש מתקפת סייבר קשה על אוניברסיטת בר אילן, שמתבטאת במחיקת והצפנת מידע. ההנחיות כרגע הן לכבות את המחשבים שמחוברים לרשת עד להנחיות נוספות". 

רפאל פרנקו, מייסד "Code Blue" ולשעבר סגן ראש מערך הסייבר הלאומי: "המתקפה על אוניברסיטת בר אילן הייתה רק עניין של זמן. מוסדות החינוך בישראל לא נוקטים בצעדים מספקים כדי למנוע מצבים כאלה. מצופה מהרגולטורים לפקח באופן הדוק יותר ולהתריע בזמן כשיש פערים כאלה. דרישת הכופר לא מתיישבת עם קבוצות פשיעה מוכרות ולכן ייתכן שזה רק מסך עשן ומדובר בעצם על תקיפה שמבוצעת על ידי מדינה באופן רחב יותר".

לפני כחודש, שרתי חברת "פיונט" (Pionet), המפתחת אתרים ומערכת מידע, חוו מתקפת סייבר, ששיתקה במשך כחצי יממה אתרים אתרים רבים בישראל, בהם אתרי האינטרנט של בתי החולים רמב"ם, הדסה עין הכרם, הדסה הר הצופים, החברות סונול ואיידיגיטל, וכן האתר השיווקי של בית החולים אסותא. מקורה של המתקפה לא ברור בוודאות, ובחברה ציינו כי הם עובדים בשיתוף עם מומחי סייבר על שחזור הנתונים על מנת להחזיר את השרתים לעבודה וכדי לאמוד את היקף הנזק.