ניצב ג'מאל חכרוש, מי שעומד בראש אגף "סייף" למלחמה בפשיעה בחברה הערבית של המשטרה, שוחח היום (חמישי) ב-104.5FM עם יואב מינץ וסיפר על תחושותיו לאחר שמונה להיות הניצב המוסלמי הראשון במשטרה: "אני חי פעמיים, פעם אחת את החברה הערבית ופעם אחרת את המשטרה. אני מסכים עם האזרח הערבי שלא מוכן לשמוע תוכניות ורוצה לראות תוצאות. 97.5% מהחברה הערבית הם אזרחים נורמטיביים, יש 2.5% שעוסקים באלימות ומקלקלים את השם של החברה הערבית".

עבור ניצב חכרוש, הכניסה לתפקיד החדש הציבה אתגר משמעותי, במיוחד ששלושה ימים בלבד לאחר טקס חניכת האגף,  נרצח יועצה של שרת החינוך לענייני החברה הערבית, סאהר איסמעיל,, אשר על פי עדויות נשמע אומר שיאבק בפשיעה במגזר הערבי. "אני משתתף בצערה של המשפחה, כל אדם בחברה הערבית הוא עולם ומלואו ומשאיר אחריו כאב גדול. המערכה היא לטווח ארוך והיא גדולה", אמר חכרוש.

זירת הרצח בראמה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח בראמה (צילום: דוברות המשטרה)

הניצב המוסלמי הראשון הוסיף כי שיתוף הפעולה מצד ראשי הרשויות הערביות, בניגוד לנטען, הוא מלא לחלוטין: "יש מהפך אצל הראשים, עכשיו אנחנו פועלים גם בתחום החברתי. הטענות היחידות שיש לראשי הרשויות שאנחנו לא מספיק חזקים ברחוב הערבי. היום הנוסחה ידועה  או משטרה חזקה ברחוב, או שלטון פורעי החוק. אנחנו כמשטרת ישראל צריכים להיות גדולים וחזקים. אבל לבד זה לא יכול להספיק".

לדבריו, שלושה גורמים חייבים לשתף פעולה - ערביי ישראל, המשטרה והמדינה. "יש לי משימה אחת היום, לעשות טוב לערביי ישראל ולתושבי המדינה. יש לי את התמיכה מהמשפחה למשימת הקודש למדינה הזו".