צעיר בן 21, לוחם מג"ב מיחידת המסתערבים בדרום, נפצע הערב (שבת) באורח אנוש כתוצאה מירי בצפון רצועת עזה במהלך עימותים שהתרחשו על גדר הגבול. הלוחם פונה באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע ולוחמי מג"ב נמצאים ליד מיטתו. בכיר במג"ב אמר כי "זה אירוע קשה מאוד, אסון ליחידה. מאחלים רפואה שלמה והחלמה מהירה ללוחם". נסיבות האירוע בבדיקה.

מפגינים פלסטינים ניסו לחטוף נשק בגבול רצועת עזה (צילום: רשתות חברתיות ערביות)

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי התייחס לתקרית ואמר: "האירועים בגבול רצועת עזה מזכירים לנו את האתגרים הגדולים עמם מתמודדים שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב וכוחות צה"ל בכל הגזרות בהן הם פועלים. לא נרפה את ידנו ונמשיך לפעול בתקיפות ובכל העוצמה אל מול אלה שרוצים לפגוע בנו ובביטחון אזרחי ישראל שלמענם אנו פועלים".

המפכ"ל הוסיף: "בשמי ובשם שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב, אני מאחל החלמה מהירה לסמ"ר ב', לוחם יחידת המסתערבים של מג"ב שנפצע הערב באורח אנוש מירי בגבול רצועת עזה. כל הגורמים הפיקודיים והמקצועיים מלווים ותומכים כעת במשפחתו".

מוקדם יותר דיווח משרד הבריאות הפלסטיני על 24 פלסטינים שנורו ונפצעו מירי צה"ל על גבול רצועת עזה באורחים שונים, בהם שני פצועים קשה, אחד מהם הוא ילד בן 13 הסובל מפגיעת ראש. זאת, לאחר שצעדו לעבר הגדר במזרח העיר עזה, במסגרת עצרת חמאס לציון יום השנה לשריפת מסגד אל אקצא.

בתגובה למפגינים חיילי צה"ל נפרסו באזור בשטח ישראל, בהם גם צלפים, והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות - ירי רוגר וגומי, גז מדמיע -  במטרה להרחיק את המוחים מהגדר.

האירוע שבגינו הפלסטינים צעדו הוא הצתת מסגד אל-אקצא לפני 52 שנה, ב-21 באוגוסט 1969, על ידי מייקל רוהאן, צעיר נוצרי אוסטרלי, שהעלה את מסגד אל-אקצא באש וגרם לו נזק.

פלסטינים צועדים בעיר עזה לציון יום השנה להצתת מסגד אל אקצא (צילום: רשתות ערביות)
פלסטינים צועדים בעיר עזה לציון יום השנה להצתת מסגד אל אקצא (צילום: רשתות ערביות)