מטוסי קרב תקפו הלילה (בין שבת לראשון) ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, זאת לאחר העימותים האלימים מוקדם יותר היום בגבול הרצועה, במהלכם נפצע לוחם מג"ב, סמ"ר בראל חדריה שמואלי, באורח אנוש. בעקבות ההתחממות בגזרה ובהתאם להערכת המצב הוחלט בצה"ל על תגבור אוגדת עזה בכוחות נוספים.

מדובר צה"ל נמסר: "חמאס ממשיך להוביל את רצועת עזה למדיניות טרור תוך ניצול האוכלוסיה האזרחית. צה"ל ימשיך ויגיב בתקיפות כנגד ניסיונות הטרור מרצועת עזה ורואה בארגון הטרור חמאס כאחראי לכל הנעשה בשטח הרצועה. כוחות צה"ל ערוכים לכל התפתחות".

עוד נמסר כי במהלך התקיפות הלילה, נורו משטח רצועת עזה קליעים שכוונו נגד מטוסי חיל האוויר. הקליעים פגעו במספר מבנים ביישובים הסמוכים לרצועה, לא דווח על נפגעים. 

תקיפת צה''ל ברצועה (צילום: דובר צה''ל)
תקיפת צה''ל ברצועה (צילום: דובר צה''ל)





בתוך כך, מוקדם יותר הותר לפרסום כי סמ"ר בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב, הוא לוחם מג"ב שנפגע במהלך הפעילות המבצעית בצפון רצועת עזה. בראל התגייס למשמר הגבול וביצע את הכשרת הלוחמים במחזור מרץ 2019, לאחר הכשרת הלוחמים יצא לקורס מסתערבים במג"ב ולאחר מכן שובץ ביחידת המסתערבים (ימ"ס) של מג"ב דרום.

במהלך שירותו ביחידה ביצע בראל קורס צלפים ושימש כצלף בימ"ס. הלוחם היה שותף בעשרות פעילויות לסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה בגזרה הדרומית. היום כאמור, במהלך פעילות מבצעית בגדר בצפון רצועת עזה נתקל הכוח בירי משטח הרצועה ונפצע באורח אנוש.

בראל פונה למרכז הרפואי סורוקה. עפ"י גורמי הרפואה, הוא התקבל לחדר הטראומה במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים, שם עבר ניתוח ולאחר מכן אושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי. מצבו מוגדר אנוש ונשקפת סכנה לחייו. בכיר במג"ב אמר כי "זה אירוע קשה מאוד, אסון ליחידה. מאחלים רפואה שלמה והחלמה מהירה ללוחם". נסיבות האירוע בבדיקה.

בראל חדריה שמואלי (צילום: דוברות המשטרה)
בראל חדריה שמואלי (צילום: דוברות המשטרה)


אירועים אלו מצטרפים לשיגור הרקטה מוקדם יותר השבוע, לעבר שדרות ויישובי העוטף. כזכור, צה"ל לא הגיב לשיגור.

בהערכת מצב שערך ראש הממשלה נפתלי בנט יממה לאחר מכן ביחד עם שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים במערכת הביטחון ובצבא, אמר בנט: "אנחנו נפעל בזמן, במקום, ובתנאים שמתאימים לנו, ולא לאף אחד אחר. מבחינתנו הכתובת בעזה היא החמאס". 

שר הביטחון הוסיף: "קבענו אחרי מבצע שומר החומות שמה שהיה הוא לא מה שיהיה וכך גם ננהג. נשמור לעצמנו את זכות הפעולה בעוצמה, במקום ובזמן שנבחר ונעשה את זה כמו שצריך".