בדרך להסלמה ברצועה? בצל אירועי סוף השבוע, גורם ביטחוני אמר ל"מעריב" כי במציאות הנוכחית בדרום, המרחק בין שקט להסלמה משמעותית הוא קצר במיוחד. לדבריו, הסלמה נוספת היא רק עניין של זמן. עם זאת, את הזמן המתאים צריכה לבחור ישראל - ולא להיגרר לעיתוי שאינו נוח לה.

בשבועיים האחרונים הבליגה ישראל וגילתה איפוק רב, מה שמעורר ביקורת גם בתוך מערכת הביטחון. בעיקר נוכח ההכרזות הלוחמניות לאחר מבצע שומר החומות.

ראש הממשלה בנט מדבר על מוכנות למבצע אפשרי, אבל יודע שבשלב זה ישראל, מסיבות שונות, בחרה להגיב באיפוק נוכח האירועים החריגים. הביקור הקרוב של בנט בוושינגטון, הקורונה בישראל, תקופת החגים המתקרבת והבעיה האיראנית הם הסיבות המרכזיות שנשמעות במערכת הביטחון כהסבר למדיניות מאוד מאופקת של ישראל אל מול עזה.

חמאס, כך נראה, למרות הפתרון החלקי שנמצא להכנסת הכסף הקטארי לעזה, מתכוון להמשיך לבחון את ישראל ואת תגובותיה נוכח הפעלת טרור מהרצועה. פלגי הטרור בעזה הודיעו כי בכוונתם להמשיך להפעיל לחץ על ישראל באמצעות הפרות סדר אלימות והפעלת אמצעים נוספים, עד להסרת המצור על הרצועה.

ישראל, לעומת זאת, הכריזה לאחר המבצע האחרון בעזה כי לא תסכים לשיקום הרצועה ללא פתרון סוגיית השבויים והנעדרים. למרות זאת, לאחרונה אישרה ישראל הקלות שבתחילה התנגדה להן.