שריפות חורש בכמה מוקדים אירוע אחר הצהריים באזור עוטף עזה. חוקרי שריפות מכבאות והצלה לישראל קבעו כי הן נגרמו מבלוני תבערה. בתוך כך, מוסיף להיות קשה מצבו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי, שנורה מטווח אפס במהלך המהומות שאירעו בשבת בצמוד לגדר המערכת של רצועת עזה, ובתגובה לכך אמר ראש הממשלה נפתלי בנט כי מערכת הביטחון ערוכה לכל תרחיש. הפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם, התייחס לדברים. בשיחה הערב (ראשון) עם אריה אלדד וגיא פלג, בתוכניתם ברדיו 103FM, אמר כי סבב לחימה נוסף בין ישראל לחמאס הוא רק עניין של זמן.  
 
לב רם הרחיב וציין כי בשלושת החודשים שעברו מאז סיום מבצע "שומר החומות", החמאס הכין את עצמו לסבב לחימה נוסף: "שוב יש בלוני תבעה, שוב יש שריפות במועצה האזורית אשכול. אבל מעבר לאירועי השריפות, נדמה לי שהדבר היותר חשוב הוא שהולכת ומתחדדת ההבנה של החמאס, שהוא מוכן לסיבוב נוסף".

לדבריו, גם בצה"ל מבינים כי הדברים מתקדמים לכיוון של הסלמה אפשרית: "זה גם מה שאני שומע יותר ויותר בצבא. כשחמאס מותח את הקו, ההסלמה יכולה להיות מהירה, החל מבלון תבערה, תגובה של צה"ל ורקטה, והנה אנחנו בסבב נוסף. אין שום הסדר מדיני ומשהו דומה לזה. הכיוון מאוד ברור, המרחק מעוד סבב הסלמה קצר, אבל זה לא חייב להיות מחר בבוקר". 

כשנשאל, האם זה שדובר צה"ל לא התייחס לאירועי השריפות בדרום, אלא שירותי הכבאות, מהווה ראייה כי בצבא רוצים לשמור את כל האירוע על "אש קטנה", השיב לב רם: "דובר צה"ל לא הדובר של השריפות, אלא כבאות והצלה לישראל. הרי זה לא דבר טבעי לכתב צבאי להתעסק בשריפות. אני לא מקבל תושבה שאין שריפות. אני מקבל הודעות שאלה בלוני תבערה, ומי שעושה את זה הוא החמאס".

בנוסף, התייחס להדלפת שיחת הטלפון שקיימו ראש הממשלה ואביו של לוחם מג"ב הפצוע, בה כונה על ידו "פחדן": "אני חושב שיש קצת טרללת. אני לא יודע אם זו השפעה של הרשתות החברתיות, אבל דברים יוצאים מההקשר שלהם והופכים לפוליטיים לחלוטין".