לאחר תקיפות חיל האוויר, אתמול (שני) עבר יום שקט בעוטף עזה בו לא שוגרו מהרצועה בלוני תבערה. בצה"ל נערכים שהעצרת שמארגן חמאס, בה צפויים להשתתף אלפי אנשים באזור חאן יונס, תגלוש גם היא לאלימות. כוחות צה"ל יהיו פרוסים בשטח לאחר אישורי תכניות והפקת לקחים שנעשתה בפיקוד הדרום, לאחר הכשלים שעלו מהאירוע בו נפצע הלוחם בראל שמואלי.  

כחלק מהערכות של צה"ל להסלמה, הוחלט בצבא על תגבור כוחות נוספים לאוגדת עזה. הכוחות יכללו שתי יחידות מיוחדות, פלוגת שריון וצלפים מיחידות שונות. בימים האחרונים נערכו הכוחות להתמודדות עם הפרות סדר המוניות, בוצע אישור תוכניות ותרגולים בוצעו בשטח כחלק מהפקת לקחים מהאירועים בשבת האחרונה.

בתוך כך, בחרכי הירי שבחומה שממנה בוצעה הירי בשבת האחרונה, התקינו גם חלונות הזזה ממוגנים כך שניתן לפתוח ולסגור אותם על פי המצב בשטח.

בתגובה לשיגור בלוני התבערה ביום שני והשריפות שהיו באשכול ובשער הנגב במספר מוקדים, תקף חיל האוויר בלילה שבין שני לשלישי אתר לייצור אמצעי לחימה בחאן יונס, פיר של מנהרה בג'בליה ועמדת שיגור תת קרקעית סמוכה לבית ספר בשג'אעיה.

לאחר שבמהלך תקיפות חיל האוויר זוהה גם ירי מקלעים שירה חמאס לשטח ישראל חזרו מטוסי חיל האוויר לתקוף מטרה נוספת, הפעם מנהרה של חמאס בחאן יונס.

בינתיים, המצרים סגרו את מעבר רפיח, כחלק מהכעס שלהם על אירועי השבת האחרונים והתנהלות חמאס בימים האחרונים. כעת, השקט בדרום תלוי במידה רבה בשתי העצרות המתוכננות חמאס בימים הקרובים ובשאלה האם ימשכו במקביל גם שיגורי בלוני התבערה. זאת כאשר התבא מצדו נחוש להמשיך לתקוף מטרות של חמאס בעזה, בתגובה לשריפות בעוטף עזה, כך שלמעשה הכדור נמצא כעת בידיים של חמאס.

אם העצרות שחמאס מתכנן תהפוך שוב לעימותים אלימים עם כוחות צה"ל וישוגרו בלוני תבערה לעבר העוטף, צה"ל צפוי לתקוף מטרות של חמאס ברצועה ומכאן הדרך להסלמה משמעותית יותר.