אחרי הפסקה של כמה ימים, המתיחות חזרה לדרום: דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תקפו הלילה (בין שבת לראשון) יעדים של חמאס ברצועת עזה, בהם מתחם צבאי אשר משמש לאימונים ולייצור אמצעי לחימה ופיר מנהרת טרור בסמוך לג׳באליה. התקיפות בוצעו בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל וההתפרעויות האלימות ברצועת עזה. 

אמש כמה מאות מפגינים פלסטינים השתתפו הערב בהפרות סדר בגבול רצועת עזה. לפי הדיווחים, צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות ולפחות 10 מפגינים נפצעו בעימותים עם צה"ל. קודם לכן פרצו שתי שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. משירותי כבאות מחוז דרום נמסר כי צוותי המחוז, יחד עם צוות קק"ל, פעלו אחר הצהריים בשתי שריפות קוצים בתחום מועצה אזורית אשכול. חוקר שריפות מכבאות והצלה קבע כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה. 

פלגי הטרור הפלסטינים ברצועת עזה הודיעו מוקדם יותר כי החל ממחר יחלו בשיגור בלוני נפץ וכן בהסלמה הדרגתית של פעולותיהם. על פי דיווחים ערביים, מקור בפלגים הפלסטינים אמר כי מדובר בהחלטה שנועדה להחזיר את הלחץ על ישראל. זאת, למרות השגת ההסכם על מנגנון העברת הכספים הקטארים לרצועת עזה

מוקדם יותר השבוע מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בחאן-יונס, פיר מנהרת טרור בג'באליה, וכן עמדת שיגור רקטות תת-קרקעית של הארגון הנמצאת בלב אוכלוסייה אזרחית בשג'אעיה, בסמוך לבית ספר. זאת, בתגובה לירי בלוני תבערה לעבר עוטף עזה. 

ביום רביעי השבוע, מעל לאלף מפרי סדר התקהלו במוקד אחד סמוך לגדר בדרום רצועת עזה. לוחמי צה"ל נפרסו ונערכו במרחב, ועשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר לשם הרחקה ממרחב הגדר. כמו כן, כשלושה מטעני חבלה הושלכו לעבר הגדר. לפי משרד הבריאות בעזה, 14 מפרי סדר נפצעו במהלך העימותים, בהם שבעה משאיפת גז מדמיע.