מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, ומנהל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט, סיכמו כי בהמשך לחתימה על הסכם הקדמת פינוי מחנות צה"ל, יקיימו הצדדים משא ומתן מואץ על הרחבת ההסכם לפינוי מחנות נוספים, שאינם כלולים במערכת ההסכמים הנוכחית. במסגרת ההסכם הבסיסים יועתקו המחנות והתשתיות שיפונו לצפון ולדרום הארץ.

בין המתחמים שיפונו נמנים מחנות שיקום ואחזקה של צה"ל ברחבי הארץ, שירוכזו במתחם אחד שמיקומו הסופי טרם נקבע ופינוי בשלבים של מתחמים נוספים מצריפין ותל השומר. הפינוי יאפשר את שיווקם של כ-9,000 יחידות דיור באזורי הביקוש.

במסגרת המתווה המורחב של הפינוי, ממחנה צריפין יפונו מתחם המרפאה ויחידות של חיל האוויר ותקשוב, בהיקף של כ-4,000 יחידות דיור. בנוסף, יופנה מחנה 80 בפרדס חנה, שם ניתן יהיה לבנות כ-1,140 יחידות דיור. במחנה רחבעם ברמלה יצומם השטח וההתכנסות תאפשר לשווק כ-2,000 יחידות דיור.

תל השומר (צילום: טל לב רם)
תל השומר (צילום: טל לב רם)


בה"ד חיל הים בחיפה, אמור גם הוא להתפנות בעתיד והוא יאפשר לשווק כ-1,350 יחידות דיור, כ-250 חדרי מלון וכ-20 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה, במסגרת תכנית "בת גלים" המקודמת בימים אלו. בנוסף, יושלם מיידית הסיכום בנוגע לפינוי בסיס חיל הים באילת, דבר שאמור לאפשר לשווק כ-660 יחידות דיור וכ-330 חדרי מלון.

ממחנה דלק נשר יפונה שטח זמין לשיווק של כ-72 אלף מ"ר מסחר ותעסוקה. בין המחנות הנוספים שאמורים בעתיד להתפנות נמנים מכללות, מחנה נתן, מחנה ישי וטירה.