פרופ' שמחה גולדין, אביו של סרן הדר גולדין ז"ל, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM אודות פנייתו לשר הביטחון, בני גנץ, בעקבות פגישתו של האחרון עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ובקשתו מגנץ להתנות כל הקלה כלפי הפלסטינים בהשבת החללים והאזרחים השבויים בעזה.

"אנחנו נמצאים עכשיו במצב מאוד בעייתי וקשה וחייבים לטפל בו ולתקן אותו. כל תפיסה ועמדה של ממשלת ישראל צריכה להתחיל בדרישה אפקטיבית של החזרת החיילים והאזרחים. מי שלא מביא חללים משדה הקרב מפקיר את הפצועים בשדה הקרב. מי שמפקיר פצועים יפקיר גם את החיים. ראיתם עכשיו את בראל. אחרי שבע שנים קיימו מבצע נוסף , 'שומר חומות', נגד אותו אויב ובאותו שטח. לא תכננו להביא את שני החיילים שהשאירו מאחור במבצע הקודם. מה שמתקבע פה זה שהצבא לא מביא את החיילים שלו משדה הקרב", פתח גולדין את דבריו.

כשעימתו אותו המגישים עם הביקורת על עסקת גלעד שליט בזמנה, לפיה ישראל לא יכולה לשחרר אלפי מחבלים עבור חייל אחד, השיב: "אתה מדבר על ההיסטוריה של המאה הקודמת. מה שאנחנו אומרים שבע שנים זה דברים הפוכים. מה שהצענו לממשלות ישראל זה דברים הפוכים - אנחנו הצענו איך לא לשלם את המחירים ולהקטין אותם, ועדיין להחזיר חיילים משדה הקרב, אבל לא רוצים".

"חסר פה הרצון, אני מוכן להתמודד עם כל נוסחה בתנאי שהיא תהיה הגיונית. אני אומר דבר פשוט - כל חייל היום יודע שאם יקרה לו משהו משדה הקרב לא יביאו אותו או שאם הוא יפצע הוא יצטרך להצית עצמו במסדרונות משרד הביטחון כדי שיטפלו בו. גם הרמטכ"ל וגם שר הביטחון הבטיחו לי אישית שלא יהיה שיקום ללא החזרת השבויים והנעדרים, אך הוא החל. השיקום התחיל, אתם עוצמים עיניים ועל זה לא נשקוט. אני נמצא בדרום כל שבוע ולאורך כל השלוש שנים האחרונות יש שיקום בעזה", המשיך פרופ' גולדין.

"תתעוררו - זה החיילים שלנו. אנחנו משפחת גולדין עושים את העבודה בשביל כולם. אסור שהצבא לא ידרוש להחזיר את החיילים שלו משדה הקרב. נגמר הסיפור של 'צבא העם'", סיים פרופ' גולדין את דבריו.

סייעה בהכנת הידיעה: שני רומנו, 103FM