ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הערב עם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי ועם בכירי פיקוד הדרום, והבהיר: "הגיבוי שלי למפקדי צה"ל הוא מלא ומוחלט". הוא הוסיף: "במקום שבו יש קרב, יש גם שגיאות, ולפעמים הן טראגיות". זאת, בצל הביקורת נגד צה"ל ומפקדיו, לאחר מותו של בראל חדריה שמואלי.

"בראל נפל בהגנה על עמו ועל מדינתו. הוא מצטרף לטובים שבנו, אשר מאז קום המדינה מסרו את נפשם כדי לקיימה ולשמור עליה. למשפחה מותר הכל. תפקידנו הוא לתת תשובות, להקשיב ולחבק". לבסוף, הוא פנה אל הדרג הפיקודי, ואמר: "אנחנו סומכים עליכם ומגבים אתכם". 

מוקדם יותר הערב, הרמטכ"ל, שיגר מסר במטרה לגבות את חיילי צה"ל, ובו הבהיר: "חברה שלא תגבה את חייליה ומפקדיה גם כשטעו, תגלה שאין מי שילחם עבורה", כתב, "אני מגבה אתכם באופן מלא, המשיכו ליזום ולקחת אחריות, להעיז ולשאת בתוצאות".

אביב כוכבי מתייחס למוו של בראל שמואלי. צילום: דובר צה"ל

כוכבי ציין: "מצבי לחימה מאופיינים בערפל קרב ובנסיבות משתנות, וההחלטות לרוב מתקבלות בחוסר ודאות ובפרק זמן קצר. לכן לעולם יתכנו שגיאות, ואלו לדאבון הלב עלולות להוביל לנפגעים ולהרוגים".

על כן, הוסיף: "נשבענו להגן על האזרחים גם במחיר חיינו", והבהיר: "ידי הלוחמים משוחררות ואוחזות בנשק, ובכל מקרה של סכנת חיים סוחטות את ההדק כדי לפגוע באויב".

הרמטכ"ל התייחס לכך שיש להמשיך ולתחקר את אירוע מותו של בראל על מנת להגיע לאמת ולהפיק לקחים, וכתב: "על טעויות בשיקול דעת בשדה הקרב לא מאשימים ולא מענישים". לבסוף, חתם: "נכונות לשאת באבדות היא תנאי לחוסן לאומי".