ואכן ביולי 2020 נבחרה במכרז חברת "שיכון ובינוי" להקים ולהפעיל את קריית המודיעין במשך 26 שנה. זמן קצר לאחר זכייתה של "שיכון ובינוי" במכרז, עתרו לבית המשפט המחוזי בתל אביב החברות "אלקטרה-מנרב" ו"שפיר הנדסה" אשר התמודדו אף הן במכרז, כנגד זכייתה של "שיכון ובינוי".
יותר מעשר פעמים נדחה הדיון שעסק בזהות הזוכה במכרז, לרוב בעקבות דרישת משרד הביטחון. לבסוף, במאי 2021 דחה בית המשפט את העתירות "אלקטרה-מנרב" ו"שפיר הנדסה".
אולם, מזה כארבעה חודשים לא חלה שום התקדמות בפרוייקט ותחילתו נדחית שוב ושוב באמתלות שונות. במקביל, מבירורים שערכה העמותה, עלה כי גם טיפול בנושא המכרז לעבודות העפר המקדימות האמורות לאפשר את התחלת העבודות בשטח של קריית המודיעין, עוכב ולא יצא לפועל מאז ינואר 2020.
לכך מתלווים גם פרסומים של משרד הביטחון בתקופה האחרונה אודות תכנון לפנות בסיסים ברחבי הארץ לטובת שיווק יחידות דיור. באותם פרסומים לא מוזכר כלל בסיס גלילות בו נמצאות היום יחידות המודיעין, אף שלכאורה הוא נמצא באזור ביקוש יקר הצפוי לשחרר שטחים לבינוי של עשרות אלפי דירות.
יו"ר עמותת "ישראל למען הנגב הד"ר אסתר לוצאטו אמרה: "אנחנו שבעים מהבטחות, מעיכובים ומגרירת רגליים בלתי פוסקת. המכרז פורסם, יש זוכה, העתירות כנגד הזוכה נדחו כבר לפני חודשים – אז מדוע העבודות לא יוצאות לדרך? איזו סיבה יש למשרד הביטחון לעצור ולעכב את התחלת העבודות חמישה חודשים אחרי דחיית העתירות נגד הזוכה? אני קוראת לשר הביטחון לשים קץ לסחבת, לתת לדחפורים לעלות על השטח ולהתחיל בהקמה של קריית המודיעין בליקית".
לוצאטו הוסיפה: "איך ייתכן שפרוייקט בסדר גודל היסטורי שאמור ליצור מהפך חיובי בנגב, כלכלי, חברתי וטכנולוגי, נדחה שוב ושוב בלי סיבה ובלי הסברים? עד מתי הנגב יהיה בן חורג לפרוייקטים לאומיים חשובים כמו בית החולים השני בבאר-שבע, שדה התעופה הבינלאומי בנבטים ועכשיו גם קריית המודיעין בליקית. עם ישראל חייב לקבל תשובה ברורה על השאלה האם המדינה מנהלת את מערכת הביטחון והצבא, או שחלילה קבוצת קציני מודיעין גוברת על האינטרס הלאומי ומכתיבה את הרצונות שלה. במצב עניינים זה אין לנו ברירה אלא לפנות לקבלת סעד משפטי מבית המשפט הגבוה לצדק כדי שישוב ויתערב בסוגיה החשובה הזאת".