הרשות הפלסטינית הצטרפה היום (רביעי) לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי וגיבתה את ששת האסירים הביטחוניים שברחו מכלא גלבוע מוקדם יותר השבוע. הרשות גם גינתה את ישראל ואת פינוי אסירי הג'יהאד האסלאמי ופיזורם לבתי הכלא הביטחוניים השונים ברחבי הארץ, הזהירה את ישראל מפני ענישת אסירים ביטחוניים פלסטינים או מפני פגיעה בבורחים או בבני משפחתם, וקראה לבית המשפט הפלילי הבינלאומי לזרז את תחילת חקירותיו בנושא ה"פשעים" ישראליים.

בהודעת הרשות נמסר: "הרשות הפלסטינית רואה בממשלת ישראל כנושאת באחריות המלאה לחייהם של ששת הנמלטים ול'סבל שנגרם למשפחותיהם וקרובי משפחתם'. הרשות מגנה את מסע הדיכוי, ההתעללות והשיטות האכזריות שנוהלו על ידי ישראל ושירות בתי הסוהר הישראלי נגד כל האסירים שהועברו לבתי כלא אחרים, כולל חלוקה לבתי כלא שונים ותקיפת והטרדת אסירים".

ארגון פתח מצדו הזהיר כי האסירים הם "קו אדום" ואמר כי לא יאפשר לישראל לפגוע בהם בשום צורה. "עמנו עומד נגד כל הפעולות שישראל תנסה ליישם נגד האסירים שלנו", אמר אוסאמה קוואסמה, דובר הפתח. "האסירים הגיבורים שלנו הם שבויי מלחמה, וכל גזרי הדין שהוציאו נגדם על ידי ישראל מפרים את אמנות ז'נבה. הם לוחמים למען חירות וצדק אנושי. פתח גאה באסירים האמיצים שלנו, שיש להם את הזכות המלאה להיאבק את חירותם".

גורם אחר בפתח אמר כי "הבלבול של ישראל ברמה הביטחונית והפוליטית לאחר הצלחת האסירים הפלסטינים להשתחרר מבתי הכלא שלה, למרות כל אמצעי הדיכוי והעוול הנהוג נגדם, אינו אלא תגובה עלובה. לשבור את רצון האסירים". הוא קרא לקהילה הבינלאומית להתערב באופן מיידי "כדי לשים קץ לפגיעה בזכויות האסירים המובטחות בהסכמים בינלאומיים".