את הימים האחרונים מול ארגוני הטרור ברצועת עזה ניתן לתאר כהמתנה דרוכה להתפתחויות במרדף המתנהל אחר ששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע.

המתיחות שהולכת וגואה בבתי הכלא הביטחוניים, ואיומי ארגוני הטרור ובראשם ארגון הג'יהאד האסלאמי (גא"פ), שיגיבו על אירועים המתרחשים בבתי הכלא ועל מעצרם או חיסולם של המחבלים שברחו - אם כוחות הביטחון יצליחו לסגור עליהם בשטח - כל אלה גורמים לעליית רמת הכוננות לקראת הסלמה ביטחונית אפשרית בגזרת הרצועה, שעשויה לבוא לידי ביטוי בירי רקטות שיבצע הגא"פ.

עם קשר או בלי - לאחר הבריחה הגדולה מכלא גלבוע ביום שני התחדשו שיגורי בלוני התבערה מעזה לעבר העוטף, וגרמו להצתה של מספר שריפות, בעיקר במועצה האזורית אשכול. כן נמסר על ירי מקלעים שבוצע מצפון הרצועה לעבר העיר שדרות. בתגובה, תקף חיל האוויר בלילה שבין שני לשלישי אתר לייצור רקטות של חמאס ומתחם צבאי בחאן יונס שבו, אומרים בצה"ל, ממוקם מפעל בטון המשמש לבניית מנהרות טרור.

תקיפת צה''ל ברצועה (צילום:  SAID KHATIB AFP via Getty Images )
תקיפת צה''ל ברצועה (צילום: SAID KHATIB AFP via Getty Images )


בצה"ל מוסיפים כי האתר הצבאי ממוקם בסמוך לאתרי תרבות, מסגדים ומתקן מים, מתוך ניסיון של חמאס למקם את הנכסים הצבאיים שלו בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועה.

היומיים שלאחר תקיפת חיל האוויר עברו בשקט יחסי, מבלי שנרשמו אירועים חריגים. אבל במערכת הביטחון נשמרת הדריכות בשל המתרחש בבתי הכלא הביטחוניים, ההתפתחויות האפשריות במרדף אחר המחבלים או אירועים חריגים שעשויים להתפתח בעקבות פעילות מבצעית שמבצע צה"ל בעיקר באזור ג'נין.

במקביל, בפיקוד הדרום נערכים לכישלון המשא ומתן על מתווה העברת הכספים מקטאר לעזה, וצופים הסלמה באזור בתקופה הקרובה.