מוחמד אל-עמדי, יו"ר הוועדה הקאטרית לשיקום רצועת עזה, הודיע היום (שישי) כי הרשות הפלסטינית החליטה לפרוש מההסכם לחלוקת המשכורות לפקידי החמאס ברצועה, כך דווח בסוכנות הידיעות "שיהאב". על פי הדיווח, ההודעה הגיעה דרך הבנקים של רשות המטבע הפלסטינית בעזה והסיבה לנסיגה היא חשש מפני העמדה לדין של הרשות באשמת תמיכה בטרור.

בהמשך, אמר השליח הקטרי כי "הוועדה הקאטרית פועלת למציאת פתרון לבעיה ודרך חלופית להעברת המענקים לפקידים ברצועת עזה". 

השליח הקטארי  (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)
השליח הקטארי (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)


כזכור, שר הביטחון, בני גנץ, הודיע בחודש שעבר כי "אושר המנגנון החדש להעברת הכסף הקטארי לרצועת עזה". עוד הוסיף כי עמד בקשר עם גורמים קטאריים "שהבינו את הצורך הישראלי", והסביר כי הוא בוחן "מנגנון נוסף במסגרתו יועבר כסף באופן מפוקח" באמצעות הרשות הפלסטינית.

על פי המנגנון החדש שהיה אמור להעביר את הסיוע הקטארי לרצועה, הכסף היה אמור לעבור באמצעות העברה בנקאית מקטאר לחשבון האו"ם בניו יורק, ומשם לבנקים ברמאללה ולאחר מכן לסניף הבנק ברצועת עזה. סוכנות ה-WFP, היא שתממש בפועל את המנגנון ברצועה ותנפיק כרטיסים ייעודיים למשיכת כספים, שיחולקו שמית לפי המוטבים על פי רשימה שאושרה על ידי מערכת הביטחון הישראלית.

בנוסף לכך, מרגע העברת הכספים האו"ם יחל בתהליך הנפקת הכרטיסים וחלוקת הכספים. התהליך לחלוקת כלל הסיוע החודשי צפוי להסתיים עד לסוף חודש ספטמבר. בחודש שלאחר מכן, הסיוע יועבר באופן מיידי.