מתיחות בשטחים בעקבות מעצרם של ארבעה מששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע: בעוד בציבור הפלסטיני נשמעות קריאות לקיום עצרות המוניות להזדהות עם האסירים, בחמאס מזהירים מפני "התפוצצות בגדה" ובתקשורת הפלסטינית דיווחו כי "הפלגים הפלסטינים נשבעו לפוצץ את כל הבנות הפסקת האש בעקבות התקיפה הישראלית נגד האסירים". 

העיתון הפלסטיני אל-אייאם דיווח כי מצרים קיבלה הודעה מהפלגים הפלסטינים, שבהם נשבעו הפלגים להסלים ולטרפד את הבנות ההפוגה לאור המשך המתקפה הישראלית נגד האסירים. העיתון ציטט גורם המעורה בפרטים, לפיו "מצרים הגיבה והתחייבה לפלגים להפעיל לחץ מרבי על ישראל להפסיק את התקפותיה על אסירים בבתי הכלא בהקדם האפשרי.

העיתון הצהיר כי הפלגים הפלסטינים העבירו מסר למצרים, הנשבע להסלים ולטרפד את כל ההבנות אליהן הגיעו בתקופה האחרונה עם ישראל, הבנות שהובילו לשקט יחסי בימים האחרונים. הגורם הוסיף כי "הסיעות הודיעו למצרים כי קיצרו את פרק הזמן שניתן לישראל להסרת המצור על רצועת עזה במחאה על השיטות הפליליות שנוקטת ישראל נגד האסירים". 

אותו גורם צפה כי "גבולות רצועת עזה יראו הסלמה נוספת לאחר הדד ליין שניתן לישראל, שעשוי להתרחב ולהתפוצץ אף יותר אם ישראל תפגע באחד האסירים בתהליך בריחתם לחופשי מכלא גלבוע". הוא הוסיף: "הפלגים עדיין מפעילים איפוק מירבי כדי שהמצב ברצועת עזה לא יחליק לעימות בלתי נמנע, עד לתוצאות התיווך המצרי", אמר.

בתוך כך, ארגונים פלסטינים שונים קראו לציבור הפלסטיני לצאת היום (שבת) בשעה 16:00 בצעדות המוניות לנקודות התפר ולמחסומים ברחבי הגדה, במטרה "להסיח את דעתה של ישראל מהמרדף אחרי האסירים".

בכלי תקשורת פלסטינים אף פורסמה תמונה של זביידי כשהוא סובל מחבלה בפניו, בטענה כי נגרמה בזמן המעצר על ידי כוחות הביטחון הישראליים. עוד דווח כי הפלגים הפלסטינים "נשבעו לפוצץ את כל הבנות הפסקת האש בעקבות התקיפה הישראלית נגד האסירים". 

במקביל, דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי מעצרם של המחבלים הוא "סבב נוסף בעימות עם ישראל" והזהיר: "'התפוצצות' הגדה המערבית בפניה של ישראל היא רק עניין של זמן". בהודעה לעיתונות שהוציא חמאס נמסר: "מעצר האסירים הגיבורים שלנו הוא עוד סבב בעימות עם ישראל, שיהווה כוח מניע עבור עמנו ואנשינו בגדה המערבית להמשיך בהתנגדות ובהתקוממות המסיבית נגד ישראל מתוך תמיכה באסירים והגנה על זכויותיהם ועל אדמתם".

ברהום הדגיש כי "הבריחה ב'מנהרת החופש החייתה שוב את תקוות ליבם של כל עמנו כי 'התפוצצות' הגדה המערבית בפניה של ישראל היא רק עניין של זמן". הוא קרא להגביר את העימותים עם צה"ל ברחבי הגדה ולהעצים את פעולות הג'יהאד וההתנגדות בכל רחבי השטחים. 

הוא הוסיף: "ההיסטוריה תתעד את השפעת בריחתם של ששת האסירים בשבירת היוקרה של ישראל ומערכת הביטחון שלה, ואת המצב הלאומי העממי המאוחד של תמיכה באסירים הנמלטים שליווה את האירוע הגדול הזה". 

בתוך כך, קבוצות נוער פלסטיניות פתחו בקריאות לארגן היום אחר הצהריים שורת עצרות המוניות במחסומים ובנקודות התפר ברחבי הגדה המערבית, במטרה להסיח את דעתם של כוחות הביטחון מהמרדף אחרי האסירים.

בשיחות שהופצו על ידי פעילים פלסטינים באתרי הרשתות החברתיות נכתב: "קוראים להגן על האסירים, ולערוך צעדות בנקודות התפר כדי להסיח את הכיבוש מרדיפה אחרי האסירים הגיבורים; שבת בארבע אחר הצהריים, בכל נקודות התפר בפלסטין, מהים ועד נהר הירדן".