טל לב רם, הפרשן והכתב הצבאי של "מעריב", שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס ללילה המתוח בדרום: "זה הפך לסוג של רוטינה ועולה עוד שלבים לקראת הסלמה".

"הירי קרה בסביבות 21:00. מי שבוחר לירות בשעה הזו הוא הג'יהאד האסלאמי. במקביל לירי, הוא גם מבשר לישראל שאם תגיב הוא יירה עוד פעם - זה התרחיש שקרה וזה מה ששונה בלילה הזה. כיפת ברזל יירטה, צה"ל תקף לראשונה, ובמקביל עוד ירי של רקטה. עוד פעם צבע אדם ויירוט של כיפת ברזל", הוסיף.

לדבריו, יש כמה אופציות לישראל במצב הזה, "או שהיא מחליטה ללכת על משהו יזום נגד הג'יהאד האסלאמי או חמאס בהפתעה, וזה כמובן יוביל לעימות ישיר. אם זה יימשך ככה ישראל לא תוכל למשוך את זה לאורך זמן, אז השאלה אצל מי תהיה היוזמה. אירוע האסירים הוא רק זרז למה שהיה קורה". 

על סוגיית העברת הכסף לפקידים ברצועת עזה, והאפשרות של חזרה להעברה באמצעות מזוודות, אמר: "יש מבוי סתום לאחר פגישת אבו מאזן וגנץ, ששם הפלסטינים אמרו אחרי שהם ייקחו עליהם את העברת הכסף לפקידי חמאס".

"זה לא קורה, יש נסיגה מהעניין הזה של הרשות הפלסטינית. הבנקים אמרו שיאשימו אותם במימון טרור ולכן הם לא מוכנים לעשות את זה. זה היה אמור להיות מועבר דרך בנק הדואר. בשורה התחתונה ישראל כאן במבוי סתום", סיכם.