חקירת האירוע בו נמלטו שישה אסירים מכלא גלבוע בשבוע שעבר, ממשיכה והיום (שני) פורסם כי בין תאם של האסירים הנמלטים לבין פתח היציאה הפרידו 24 מטרים בלבד, כאשר חלק מהמנהרה נחפרה על ידי הבורחים וחלקה היה חלל יזום מתחת לקונסטרוקצית הברזל של הכלא. מהתחקיר אף עלה כי בתקופה שקדמה לבריחה, הביקורות בתאי האסירים התקיימו בניגוד לנהלים ובצורה "חובבנית", ללא בדיקות מתאימות.

על פי התחקיר, שנערך עם עדויותיהם של ארבעת הבורחים שנתפסו, השישה הכירו היטב את מבנה הכלא, וידעו לפרטים את התכניות ההנדסיות, כך שאת הזחילה במנהרה עשו במהירות, מרגע שהבינו היכן המקום בו נמצא הפתח שעליהם לפתוח.

מהתחקיר עלה כי שניים מהאסירים המתינו כ-20 דקות מחוץ לפתח הבריחה, כאשר בדקות אלו הם הסתובבו סמוך לחומת הכלא, ללא שאיש מאנשי הסגל הבחין בהם. לטענת חלק מהעדויות, גם הכלבים שנבחו לא הפעילו את מערכות ההתרעה של מתקן גלבוע וככל שעבר הזמן "האסירים הרגישו בטוחים יותר שהבריחה תסתיים בהצלחה". 

לעומת זאת, בחלק מן העדויות עלו גרסאות סותרות, כאשר חלק טוענים כי שני האסירים הראשונים ניסו לסייע לאחרים לצאת מפתח הבריחה, בעוד אחרים טענו כי חששו להיתפס ולכן השתהו בבריחה בריצה מהמקום, כך שכל צמד חצה את הכביש בנפרד. 

עוד עלה בתחקיר כי חודש לפני הבריחה, דווקא מעל פתח המילוט, הוחלט שלא לאייש את מגדל התצפית, ובמקום סוהר או סוהרת, הותקנה מערכת טכנולוגית אשר לא התריעה על הבריחה. בנוסף התגלה כי סוהרת שהוצבה במגדל הממוקם מטרים ספורים מהפתח, ככל הנראה נרדמה, למרות שהיא טוענת כי התעוררה לאחר ששמעה רעשים אך לא הבחינה בתנועה חשודה. היא אף טוענת כי לא זיהתה את החשודים בעת שחצו את הכביש, וגם לא בדקות הארוכות בהן שהו סמוך לחומת הכלא.

כפי שפרסמנו לראשונה ביום חמישי שעבר במשטרה ובשב"כ מנהלים חקירה בתוך חקירה וזאת מעבר לפעילות המבצעית בשטח. מחד מתנהלת חקירה על עצם בריחת האסירים בכלא, לה שותפים מחוז צפון במשטרה שגם מרכז את החקירה, השב"כ ויחידת הסוהרים (יח"ס) בלהב 433 במשטרה, ובמקביל חקירה על מקום הימצאם של האסירים המסוכנים. בנוסף מקיים שירות בתי הסוהר תחקיר פנימי וכבר בראשיתו נחשפה שורת מחדלים שמזעזעת את הארגון האחראי בעיקר על שמירת אסירים.