"ראינו את ההמון יוצא, צורח ודרכנו נשקים. אני נכנסתי מכניסה אחת וזיהיתי את המחבלם שנכנסו מכניסה אחרת". את הדברים הללו אמרה היום (שני) שוטרת מג"ב אשר סיכלה את פיגוע הדקירה בסמוך לתחנה המרכזית בירושלים למפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, שהגיע לזירת האירוע.

שבתאי שיבח אותה בתגובה על פעולתה: "עשית יופי של עבודה", אמר. כזכור, צעיר וצעירה בשנות ה-20 לחייהם נפצעו באורח בינוני בדקירה שאירעה ברחוב יפו, סמוך לתחנה המרכזית בעיר. תוך שהצעיר ניסה להיאבק בו, שוטרת שהבחינה באירוע, ביצעה ירי ונטרלה את המחבל שנפצע באורח בינוני הועבר לקבלת טיפול רפואי.

אביו של ישראל מאיר נבון, שנפצע בפיגוע, קרא לשמור על זהירות בימים מתוחים אלו: "ההורים לבחורים, שבימים האלה שנמצאים במצב של מתיחות בין העמים, צריך מאוד להיזהר, לשמור על עצמנו בשבע עיניים בכל מקום שהולכים ולהסתכל ימינה ושמאלה".

בנוסף, הוא גולל את השתלשלות הפיגוע כשדיבר מחוץ לבית החולים: "הגיע מחבל עם סכין מטבח גדול, קפץ עליהם, דקר אותם. הם הצליחו להשתלט עליו וזה נעצרברמה נמוכה יחסית. בני נכנס לחנות יחד עם החבר שלו, מאחורהים קפץ ערבי צעיר, מחבל, עם סכין מטבח גדולה, תפס את החבר הראשון, דקר אותו בגבו וגם בידיו.

"הוא הצליח להימלט ואז הוא קפץ על הבן שלי, ישראל, ודקר אותו דקירה אחת בגב. ישראל השתלט עליו, תפס יד אחת שלו והם נאבקו בחנות. ישראל השכיב אותו על הרצפה ומיד הגיעו כוחות הביטחון שנטרלו את המחבל. אח"כ הגיע מד"א, עצרו את הפצע המדמם ולקחו אותו לבית החולים".